erho81 Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Godt nytt år folks :) Har nå fått ett rart symptom på bilen. Når jeg gir litt ekstra på, spesielt i oppoverbakker virker det som om at bilen kutter ut. den starter å riste og mister så og si all motorkraft. Turtall holder seg fint, motorlyden blir litt grovere. Dette gir seg som regel hvis jeg kjører rolig uten å gi noe spesielt gass. Jeg kan også få det til å forsvinne ved å starte motoren opp på nytt. E220, Aut, W124, 1993, M111, 391000Km. Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Skriker LAMDA lang vei :) Prøv å bytt lamda sonden så ska du se at det forsvinne :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 (endret) Kan ikke helt se hvordan dette skriker lambda lang vei, men skal ikke utelukke noen ting. Litt grovere lyd, litt nærmere beskrivelse takk, som en kogg eller gressklipper, eller mere brumming? Coiler pleier normalt settikke komme før de er nedkjølte igjen,om de ikke er helt defekte. Disse motorene har problemer med motorledningsnett, og luftmassemåler, en grei start åprøve å utelukke disse to, ellers villedet væreen god idè å få lest ut litt feilkoder. Google HFM, blinking codes, fault codes, DTC osv. Edit: Kom til å tenke på, disse har litt trøbbel med spjeld, og potensiometret i disse kan ha en tendens til å bli utslitt etter en del kilometer, kommerproblemet gjerne etter du ligger på ett bestemt pådrag eller mer overtid? Endret Januar 22, 2011 av Einar Tillegg Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Lyden blir bare mer brummete på en måte :) ikke noe gressklipper lyd ihvertfall. Det har en tendens til å skje rundt 2500- 3000rpm, men da helst når jeg gir på litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Jeg har ikke så mye vettugt å komme med, men om du går inn på mercefreakens forum, og etterpør Drivo, så vil jeg tro du får svar som stemmer ganske bra, han kan disse ganske bra og jobber med Mercedes Daglig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Januar 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2011 (endret) 2500-3000 er vel i den leia kamvrideren begynner � r�re p� seg..? kan jo v�re ett problem med den?? kan jo nevne at katalysatorene var tett p� min 220te og bilen kviknet bra til p� turtall etter skifte av den og lamda. gikk ned fra 0,54 til 0,11 i co hadde da ikke like store symtomer, men var litt treg i forbikj�ringer etc. akkurat som man hadde en f�lelse et motoren murret og jobbet tungt... bare noen ideer fra moi :) gaar daarlig med AE OE AA ser jeg... dere faar putte de inn der de passer :) Endret Januar 26, 2011 av kjetil1972 Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedes-Benz190E Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Lyden blir bare mer brummete på en måte :) ikke noe gressklipper lyd ihvertfall. Det har en tendens til å skje rundt 2500- 3000rpm, men da helst når jeg gir på litt. Det kan komme av at du har slitte ventiler. Hvis du ikke ser noe galt i motoren så kan det tyde på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knurt Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Eit skudd i blinde, men prøvde sjøl for få dager siden ein forgassarrens på min 230 TE. Merka med ein gong at bilen gjekk bedre etter litt behandling. Kanskje dette kan hjelpe din bil også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Mars 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Kjetil: Har samme følelsen her også, da spesielt i oppoverbakker og ved forbikjøringer. Er det en måte å teste lambda og katalysator på? Mercedes-Benz190E: Hvordan sjekker jeg ventilene? Knurt: Skal prøve forgasserrens så snart jeg får kjangs. Hadde av luftinntaket her om dagen for å sjekke tennplugger som ligger under den, såg da inn i det som jeg tror er spjeldet til forgasseren. Dette var helt svart. Pluggene såg forøvrig helt fine ut, og viste tegn til en frisk motor - litt gamle var de da, så disse blir nok skiftet iløpet av kommende uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg