Stianpa Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Heisann. Sliter litt med at bremsene mine piper noe veldig. Har fått tips om å ta kobbersmøring eller alusmøring på bremseklossene. Kan dette hjelpe? Det er forøvrig mye kloss igjen og ingen spesielle riper i bremseskiva, men piper veldig høyt og er plagsomt når jeg skal stoppe for eksempel utafor et hus om kvelden. Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 vis du mener smørning mellom bremseklosser og bremseskivene?så må du berre glømme det.Vil tro du ikkje har så gode bremser etterpå :wonder:.Sikker berre stein eller drit som har lagt seg mellom en plass.Prøv og spyl rundt der med høytrykk spyler,eventuelt bruk trykk luft etterpå Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpa Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Kan nevnes at det ikke er helt orginale bremser også, vil bli kvitt lyden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpa Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Jeg mente også såklart kobberfett eller alufett. Ingen andre tips om hvordan jeg kan bli kvitt pipingen? Takker for svar v70 R :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Du tar og smører kobberpasta/fett på klossene der de står fast i bremsekalyppen. Selvfølgelig ikke mellom klossene og skiva #:) Jeg gjør det her hver gang jeg bytter klosser! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpa Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 takk, får prøve å fikse det denne uka :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianpa Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2011 Irriterende piping nå, blir bare verre og verre, nye HAWK klosser på bilen sitter på, bak og foran, kun foran det piper.. Skjønner ingenting jeg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Februar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2011 Irriterende piping nå, blir bare verre og verre, nye HAWK klosser på bilen sitter på, bak og foran, kun foran det piper.. Skjønner ingenting jeg :P Pipingen oppstår pga at klossen kan bevege seg ørlittegran i caliper. Dette løser du ved å smøre kobberpasta på der klossen er i kontakt med caliper. Pass på å ikke smør på delene som bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rad3on Skrevet Februar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2011 problemet er at det sitter http://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-Quattro-1.8T/Braking/Pads/Front/ES655/ sånne klosser på bilen.. og de vil nok pipe uansett hva du gjør.. alternativet er å bytte til noen litt mindre aggresive klosser Siter - 01 Vw Bora 1,8T highline - 00 Vw Polo color concept 1,4tdi x 88 Honda Crx 1,6 x 83 Ford Granada 2,3 x 87 Ford Sierra 2.0 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg