Gå til innhold

Hvilke plugger bør jeg bruke på et 400 hk oppsett for 1.8TSQ?

Ranger emnet


Stianpa

Anbefalte innlegg

tror ikkje på møller har dei,men standard rs4 plugger eller rs2 f5dpor holder lenge til din bil.Faktisk så brukes rs2 plugger på trimmede rs4 pga den er en kaldere plugg.Både meca og mekonomen har disse pluggene ,vil tro dei er litt billigere en hos møller:)

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått satt i RS2 plugger, merkbart bedre tomgang hvertfall men sliter fortsatt med at den kan dø ut når jeg tar inn clutch fra litt turtall, går liksom ned til 750 rpm så til 500 rpm så til 750 rpm så til 500 rpm - og så 0 rpm :S

Mulig det er mappen som ikke kan bli bedre, men syns det er rart.

 

Ingen mulighet for at det kan være slitent batteri? For batteri lampa blinker hvis den klarer å holde seg å bli på 750-1000 rpm.

 

Nå kan jeg vel nevne at den ikke dør ut så ofte men kan gjøre det og det er irriterende feks når jeg kommer til et kryss.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det har noe med mappen og gjør,er nok en eller annen føler som kødder til her.Prøvd og koble vekk kontakten til lmm?.berre til og måle spenningen mens bilen går det.Den ska blinke vist turtallet er for lavt,varsler berre om at dynamoen gir for lite det.Bør ligge på mellom 13.7-14 volt under drift.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resirkventil, vet ikke om jeg har gjort det.

 

er rs2 plugger i nå. Men ja, hvordan kalibrerer jeg spjeldet?

 

Oppsettet er veldig mye rart, alt i motor er byttet.

gt2871R turbo, orginal luftfilterboks med alle sensorer koblet til. mekanisk og elektronis gass spjeld.

 

noe mer du eventuelt trenger av info for å finne ut feilen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanisk elektronisk gasspjeld? Tenker du på spjeld med waier som har kontakt på seg? Det er kontakt til tps og iat. For å kalibrere spjeldet bør du ha vag com. Hvis du ikke har resirk på bilen kan det lage den feilen du har, hvertfall med ett slikt oppsett. Kan også hjelpe å gappe pluggene litt om du evt har noe tenningsfeil, men det lager ikke det problemet du har.

Hvor bor du hen?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder av dumpventilen/resirkventilen din? Så jeg kan se. En resirkventil slipper trykket som blir i trykkrøra tilbake inn i turboen på det røret lmm sitter. Men mellom turbo innsug og lmm ;) Derfor kan den få for feit blanding om lufta ikke går tilbake føre turboen. Da lurer man lmm'n så den tror den får mer luft enn den gjør. Hadde du bodd litt nærmere kunne jeg sjekka med vag com for deg.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår