Lawisger Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Hallo, jeg har en Mercedes 190E som jeg hadde tenkt å ha turbo på,har turbo men ikke intercooler osv.:hammer Er det mulig å montere på dette her uten intercooler osv. trenger ikke være så nøye, er bare lekebil. Hvis noen vet hvordan, si ifra her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 OSv? skal du bare døtte den i motorrommet? :D Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Det er mulig. Må bare legge rør inn til innsuget istedet for gjennom IC osv. Etter spørsmålet til trådstarter å dømme så virker dette som ett vanskelig prosjekt. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lawisger Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Kan vel kanskje skrive noen mer konkrete spørsmål. Hvor lenge vil motoren holde uten wastegate, og hvordan blir det med tenning osv? Trenger ikke gjøre så det holder lenge, bare det er billig. Vet jeg egentlig må ha chip og slike ting, men er det noen som vet hvordan jeg kan fikse det uten det? Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 gjordet det på sierraen da jeg ettermonterte turbo, har ikke hatt noe problemer for det :P, men det var en daglig bruksbil Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lawisger Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Hvordan monterte du den? Hadde du intercooler og wastegate? eller hadde du bare dyser og ikke justert tenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Skal du ettermontere en turbo på denne, så bør du ha en wastegate, dette sitter innebygget på de fleste turboer. Intercooler er inge must, men du kan hente krefter på en sikrere måte med IC Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 (endret) Kva er wastegate? Eg har aldri fått det med meg. Og kva er normalt ladetrykk på heilt nye bilar med normal motorstørrelse, 1,6 til 3,5 liter? Ein treng ikkje intercooler på ein turbomotor. Det er kun for å få betre ytelse på høgare ladetrykk. Endret Januar 20, 2011 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 En wastegate er en ventil som slipper en del av eksosgassene ut i eksosanlegget i stedet for at eksosen går inn i turbinhuset på turboen for å generere høyere turbotrykk. På lave turbotrykk er denne ventilen stengt slik at turboen får all eksosen fra motoren for å bygge opp et gitt turbotrykk. Når dette trykket er oppnådd vil motoren fortsatt produsere eksos som går inn i turboen og får denne til å produsere enda høyere trykk. Derfor må vi ha en wastegateventil for å hjelpe til med å kontrollere turbotrykket slik at dette ikke blir for høyt. Når et gitt turbotrykk er oppnådd vil ventilen åpne og slippe noe av eksosen fra motoren rett ut i eksosanlegget i stedet for at alt går inn i turboen og spinner opp akslingen enda raskere. På den måten vil ikke turboen få mulighet til å bygge opp mer trykk enn det som er forhåndsbestemt av fjæra i wastegaten eller en turbotrykkskontroller. Normalt ladetrykk på en moderat motor ligger mellom 0,8b til 1,2b, selvfølgelig finnes det unntak. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lawisger Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 så på turboen jeg har tenkt og bruke at det er innebygd wastegate der, men hva med tenninga? står at den må justeres og at du burde ha chip :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Jeg skjønner det at du ikke har peiling på dette. Chip kan du bare glemme på din bil, da den har KE-jetronic, der det eneste hjernen gjør er å styre tomgang, bensinkutt og finjustere blanding, og det finnes ikke chiper, resten er hydraulmekanisk. Tenning kan det være at du kan justere, litt avhengig av hvor gammel bilen din er, har den fordeler ed grønn ledning kan tenninga justeres på fordeler, har den ikke det så får du kun justert tenning bittelitt på oktanvelgeren som sitter like ved bremseforsterkeren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lawisger Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 nei har ikke mye peiling på bil, men dette er en bil som det ikke er så farlig med da den uansett skal vrakes så da er det ikke krise om hele dritten går sundt når jeg skrur på den ;) er en 88 mod btw. Takker så mye for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 Det er jo bare å prøve, er slik man lærer, var ikke ment på noen frekk måte Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lawisger Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 nei tok det ikke frekt eller noe, får bare prøve meg fram og se om det fungerer etterpå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2011 fordelen med IC er og kjøle ned lufta til et "akseptabelt" nivå, som gjør at effekten blir noe høyere, da kald luft er bedre for motoren. Levetiden avhenger av trykk, hvor bra bensin\luft blanding du klarer og få til. Kjøler du luften har du et bedre utgangspunkt for og klare og få den til og gå rent. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg