Gå til innhold

"Klirre" lyder fra ytre drivledd!


Calamares

Anbefalte innlegg

God aften!

 

Har hatt et problem som jeg begynner å bli lei, og det er at det kommer noen slags "Klirre" lyder fra ytre drivleddet på ene drivakselen i Accorden..

 

Bytta motor i sommer, og satt jo dermed på drivaksler for første gang... xD Lyden høres på en måte ut som om du snurrer en diger skralle rundt. Pleier og være stille når jeg kjører rett fram eller når det er lite kraft imellom akselen og hjulet, altså:

Det klirrer mer og mer jo mer jeg "gir på/bremser på gir" samtidig som jeg svinger (samme hvilken vei).

 

Så hvis jeg legger helt om på rattet og gir mye på klirrer det veeeldig mye, svlinger jeg lite og gir lite på, klirrer det mindre. Kjører jeg rett frem/nesten rett frem klirrer det aldri.

 

Noen som vet hva problemet kan være? (mansjetten er røten en del...)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også det er jo ikke farlig i det forstand og kjøre med dette, eneste som sjer er vel at drivknuten slit helt og da går bilen ikke framover lenger ;) kan vell være så uheldig at drivakselen slår rundt seg og ødelegg noko til.hadde samme probleme med min i fjor vinter, prøvde så lenge jeg greidde (pga den jævla snøen) men sleit fort og midt i en bakke i rush trafikk :P men så lenge du ikke gir kraftig på så skal det vell gå greit ;)

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som vet om det er indre eller ytre drivknuta? Tenkte jeg skulle kjenne litt på de, men det er noe kalde hvite greier på bakken som hindrer meg i å få jekka den opp... :/

 

Tviler sterkt på at du kjenner noe slitasje på dem. Men tipper det er den ytre, er som regel den som blir slitt ut ;)

Endret av Chris14693
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår