Gå til innhold

Noen gode råd før jeg kjøper meg en Golf 3?

Ranger emnet


ktone

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en VW Golf 3 nå, titter litt rundt på nettet etter en som passer fint til mitt første VW Golf prosjekt. Har planer om å både style og tune den med tiden, men må få råd og tid til det, ettersom det er en del andre prosjekter på gang også.

 

Er det noen som har noen råd på hva jeg bør se etter; typiske feil, mangler på Golf 3 som dukker opp med årene bortsett fra rust? Vet at Golf 3 ikke er av den nyeste kalibret, men det er det som ligger i mest riktig pris klasse for meg slik ting er nå.

 

Hadde satt pris på hvis det var noen som hadde god erfaring med VW Golf 3 som kunne komme med noen gode råd. Vet f.eks. at Golf 2 sliter no inni gampe heita med isolasjonen i vegger og dører, klarer ikke å holde vannet ute (kun inne:-p) Kjipt hvis det dukker opp noe slik på Golf 3'en også, uten at jeg vet om det. Er lei svømmebasseng i biler.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske feil/slitedeler på Golf III er etter min erfaring hjul lagre bak.. (bytter anna hvert år siden bilen er senka)

 

bærekuler i forstilling

 

dørlåsene i framdørene fryser om vinteren (blir bra hvis du d/m låsekassene og strammer returfjæra, vasker helt reint og bytter fettet)

 

Dårlig lakk på modellene som kom rundt '94, pga overgang til vannbasert miljølakk.

 

Ellers er den helt topp.. trangt baksete da, men så skal du jo ikke kjøre taxi med den vel?

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at jeg skal selge min... Har du lyst på?

 

Ikke fordi det er en dårlig bil, men fordi jeg skal utenlands i et års tid.

 

Anbefaler Golf 3 på det varmeste.

 

Har ikke hatt mye problemer (har kjørt min ca 45.000km). Byttet foringer, og sveisa et feste på eksosen. Det er det eneste som har vært krøll med.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådene.

 

Tror GTI'en din vil bli litt i dyreste laget akkurat nå, men har du en link? En kompis av meg har en VW Golf 1,8 GL 1995, testet den og forelsket meg. Den var så utrolig digg å kjøre og så har jeg hørt det er masse muligheter for å style og tune bilen med elskverdige duppeditter som gjør lomboka slanekere enn en jente med anoreksia. Men morsomt er det:D

 

Er ikke GTI'en xtrem dyr å forsikre?

 

Må tenke litt på de helhetlige utgiftene. Kan jo putte litt morsomt stas under panseret på en 1,8 GL å få utvide stallen en god del(?) Og slippe en skyhøy forsikring?

 

Tar som sagt gledelig imot alle gode råd.:cool:

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Typiske feil/slitedeler på Golf III er etter min erfaring hjul lagre bak.. (bytter anna hvert år siden bilen er senka)

 

bærekuler i forstilling

 

dørlåsene i framdørene fryser om vinteren (blir bra hvis du d/m låsekassene og strammer returfjæra, vasker helt reint og bytter fettet)

 

Dårlig lakk på modellene som kom rundt '94, pga overgang til vannbasert miljølakk.

 

Ellers er den helt topp.. trangt baksete da, men så skal du jo ikke kjøre taxi med den vel?

 

Hehe... skal ikke kjøre taxi nei. Det er noe jeg vil prøve å unngå.

 

Tusen takk for rådene, er akkurat slike råd jeg er på jakt etter. Det er så behagelig når man vet hva man kan forvente seg at kommer til å skje med tiden.

 

Men kan vel ikke være så mye vanskligere å bytte bærekulene i forstillingen på Golfen enn på andre biler? Må da være mulig bare man har en bukk eller god jekk?

 

Så du annbefaller en 1992-1993 Golf 3 på grunn av lakken?

 

Har planer om å kanskje få lakka den om til en custom farge, og satt på noen kule decals med tiden, men det er nok en stund til.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke alt er rusta fast greier du begge sidene på en time, inkludert litt kaffepause, og at du tar livet med ro.

 

Tror bærekulene til begge sidene kosta meg litt over 400 på Møller med nye bolter, skruer og låseblekk. Husker ikke helt.

 

Lakken på 92-93 modellene er ikke like dårlig som på 94/95 modellen iallefall, men 92 modellen har bl.a ikke airbag, og så har den vel monotronic mener jeg å huske.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Hvis ikke alt er rusta fast greier du begge sidene på en time, inkludert litt kaffepause, og at du tar livet med ro.

 

Tror bærekulene til begge sidene kosta meg litt over 400 på Møller med nye bolter, skruer og låseblekk. Husker ikke helt.

 

Lakken på 92-93 modellene er ikke like dårlig som på 94/95 modellen iallefall, men 92 modellen har bl.a ikke airbag, og så har den vel monotronic mener jeg å huske.

 

Hehe, 1 time ja med kaffe pause. Det er jo levbart. Var jo ikke så ille dyrt heller, det er jo noe hvem som helst har råd og tid til. Tusen takk for alle tips og råd.

 

Har finni en VW Golf 3 '93 GL 1,8 ferdig senket med effekt annlegg som jeg skal sjekke ut i morga. Er den i god stand, slår jeg til og kjøper den. Jeg bare må ha meg en litt fetere bil nå, har kjørt rundt i en Opel Corsa 1,4i den siste tiden. Artig den azza, men ikke no bil å bygge videre på. Ser ikke spesielt kul ut heller, men veier med meg inni kun 874kg.

 

I'll let u know how it goes, og slenger inn et bilde hvis jeg ender opp med å kjøpe den.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ktone

 

(..) En kompis av meg har en VW Golf 1,8 GL 1995, testet den og forelsket meg. Den var så utrolig digg å kjøre og så har jeg hørt det er masse muligheter for å style og tune bilen med elskverdige duppeditter som gjør lomboka slanekere enn en jente med anoreksia. Men morsomt er det:D

 

Det var vel tilfeldigvis ikke meg vel? :rolleyes: :)

 

Annonsen til bilen som ktone skal se på..

 

Husk å sjekk etter rust på bakluka og dørstolpene når du sjekker..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

 

Det var vel tilfeldigvis ikke meg vel? :rolleyes: :)

 

Jo er nok Golfen din jeg prøvde. Men du må fylle på mer veske til servoen din. Kanskje lufte det også hvis du har vært så uheldig å fått luft i den. :)

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 3 fra 92 - 94 ble levert med en såkalt vannbasert miljølakk, den er noe dritt, det kan jeg skrive under på!

Alle Golf med 1,3 1,4 1,6 1,8 e.l ble levert med Bosch Monomotronic til 96, da kom 1,6 med 101hk Bosch Multipointinjection.

2,0 8v 2,016v, Vr6 2,8 og 2,9 ble levert med enten Bosch eller Simos Multipoint injection!

 

Å trimme f,eks; 1,8 er som å piske en død hest!

Du kan gjerne kjøpe kam, chip, grenrør osv. Effektøkningen vil ikke bli så stor som det svir i pengeboka!

 

Bilen blir jæ.... stiv ved senking, og morsom å kjøre!

Enormt utvalg av styling og ekstra tilbehør.

Rust er vanlig rundt bakvinduet, glasset er uten pakning så det er lett å lage stygge sår i lakken.

 

Ikke anbefalt å ta av skvettlapper(Hvis de ikke skraper ved for mye senking)

Min er en 92 modell og har gått 220000 og finner ingen lekkasjer, e.l.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Golf 3 fra 92 - 94 ble levert med en såkalt vannbasert miljølakk, den er noe dritt, det kan jeg skrive under på!

Alle Golf med 1,3 1,4 1,6 1,8 e.l ble levert med Bosch Monomotronic til 96, da kom 1,6 med 101hk Bosch Multipointinjection.

2,0 8v 2,016v, Vr6 2,8 og 2,9 ble levert med enten Bosch eller Simos Multipoint injection!

 

Å trimme f,eks; 1,8 er som å piske en død hest!

Du kan gjerne kjøpe kam, chip, grenrør osv. Effektøkningen vil ikke bli så stor som det svir i pengeboka!

 

Bilen blir jæ.... stiv ved senking, og morsom å kjøre!

Enormt utvalg av styling og ekstra tilbehør.

Rust er vanlig rundt bakvinduet, glasset er uten pakning så det er lett å lage stygge sår i lakken.

 

Ikke anbefalt å ta av skvettlapper(Hvis de ikke skraper ved for mye senking)

Min er en 92 modell og har gått 220000 og finner ingen lekkasjer, e.l.

 

Takk for tipset og rådene. Alltid kjekt å vite sånne ting før jeg kaster bort masse penger på å tune den. Skal ikke ha den raskeste golfen på gata. Skal ha et prosjekt som ser kult ut, og samtidig har god akselerasjon og ikke sliter med 120-140. Sjansen for å miste lappen med en for stor og sterk motor er rimelig stor, og ekke keen på det nå.

 

Er fra 0-120 som er viktig for meg. Er ikke på jakt etter spes toppfart, bare god akselerasjon.

 

Er det mulig å få satt inn en VR6 i en Golf 3 1,8 '93 ?

 

Hvor mye ligger en VR6 på ?

 

Vet det krever en del annen modifikasjoner på Golfen med bremser og den regla der, men må jo kunne planlegge å se hva man kan få til.

 

Er i klassen newbies når det gjelder tuning av biler, men skjønner at ting aldri blir bedre enn i det svakeste leddet.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår