70' Chevelle Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Jeg skal bytte bremseslanger(foran) på 240n, men fastnøklene bare glipper og jeg får ikke løs de gamle. Noen tips? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Spray på masse rustløser og prøv igjen seinere:) hvis du kommer til med ei vannpumpetang er det verdt et forsøk også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Aaaarg, ikke bruk flatsiden på fastnøkkelen! GARANTERT PROBLEMER! 1. bud=verktøy: skaff deg skikkelige fastnøkkel beregnet for bremserør (6-kant med åpning for røret). 2. bud: Rustløser er flott, men for dårlig! Du må varme/ gløde niplene mot bremserøret og kalipteren med gassflamme, og forsøke å løsne, forsiktig. NB! Brannfare og fare for koking i bremsesystemet. Pass deg for bremsestemplene. 3. bud: Dersom du ALLEREDE har ødelagt mutrene for slanger og rør kan det lønne seg først å file disse til 6-kant i en mindre dimensjon enn de opprinnelig var. 4. bud: hvis du klarer å løsne en nippel på et bremserør: ikke vri uhemmet rundt! Røret kan fortsatt være fastrustet i nippelen. Vær sikker på at nippelen går lett rundt røret. Bruk varme, evt. løsne med rustolje. Det finnes sikkert flere knep jeg ikke har prøvd ut; lykke til ;) Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Februar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Takk for gode tips! :) Skal se hva jeg får til... Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by Turboperformance Aaaarg, ikke bruk flatsiden på fastnøkkelen! GARANTERT PROBLEMER! 1. bud=verktøy: skaff deg skikkelige fastnøkkel beregnet for bremserør (6-kant med åpning for røret). 2. bud: Rustløser er flott, men for dårlig! Du må varme/ gløde niplene mot bremserøret og kalipteren med gassflamme, og forsøke å løsne, forsiktig. NB! Brannfare og fare for koking i bremsesystemet. Pass deg for bremsestemplene. 3. bud: Dersom du ALLEREDE har ødelagt mutrene for slanger og rør kan det lønne seg først å file disse til 6-kant i en mindre dimensjon enn de opprinnelig var. 4. bud: hvis du klarer å løsne en nippel på et bremserør: ikke vri uhemmet rundt! Røret kan fortsatt være fastrustet i nippelen. Vær sikker på at nippelen går lett rundt røret. Bruk varme, evt. løsne med rustolje. Det finnes sikkert flere knep jeg ikke har prøvd ut; lykke til ;) Bra råd! Jeg har selvsagt driti meg ut med å bruke flatsiden på en fastnøkkel... Hvor får jeg kjøpt fastnøkkel beregnet for dette ? Duger Torshov eller Biltema ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 ja på slike ting så duger det helt fin fint ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Originally posted by arildh Bra råd! Jeg har selvsagt driti meg ut med å bruke flatsiden på en fastnøkkel... Hvor får jeg kjøpt fastnøkkel beregnet for dette ? Duger Torshov eller Biltema ? Eller en gammel en du kapper et spor til bremserøret i... Ellers kan du bruke en RØRTANG med god gripevne(når andre råd ikke hjelper) Bruk ikke vannpumpetang, da denne ikke griper godt nok... Mvh Kim Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg