E30-Cab Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Speedometeret mitt hopper fra 0 til den farta jeg har alt etter hvor mye speed jeg gir. Trør jeg inn clutchen virker det som det skal. Kan det være stikket som er på kardangen som det er dårlig kontakt i? Noen som har peil? Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BigBadWolf Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Sikkert noe på selve diffen bak. Sjekk foring til diffen (kan være den nesten har løsnet), og sjekk sensoren på diff-huset. Er du heldig er det bare å hente en tilsvarende fra høggern og bytte, så virker alt. Sjekk også at ledningen ser hel og fin ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Har ikke noe bra svar til deg, men det samme skjedde faktisk med bilen min for ett år eller to siden. Speedometeret (og odometeret) gikk ned på null, men hvis jeg ga litt gass funket det som det skulle. Sendte bilen inn til verksted. Det viste seg at sensoren på differensialen bak var full av vann, men likevel gav den signaler til speedo'et. De mente det var noe i veien med selve instrumentet siden signalet opp dit var som det skulle. De kunne ikke bytte det der og da, og ba meg dra til en hugger eller lignende for å finne et nytt sett med instrumenter. Da jeg dro fra verkstedet fungerte altså speedometeret ikke, men litt senere samme kveld funket det plutselig helt fint og det har vært helt i orden siden da. Snodig! (og hvorfor virker det når man gir gass??) Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Er nok sensoren ved bakakslingen, hatt problemmer med dette før, loddet det bare første gang, men fikk problemer igjen nå har jeg satt på vanlige klemmer, får se hvor lenge det holder. Det beste er vel å skaffe den orginale pluggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Mars 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 Jadda! Nå har problemet kommet tilbake, men nå er speedo'et helt dødt... Noen som fant en bra løsning på dette? Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Cab Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Nei mitt døde også helt... Må nok "kose" litt med stikket på kardangen, men er så jævlig vått og kaldt ute nå så dropper det Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Sjekket at det ikke har eiret noen plass? Kan jo være noe sånnt som gjør at det blir dåligere signaler.. Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprocket Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 jeg byttet først kun speedometer, men når det ikke hjalp byttet jeg hele instrumentpanelet.. da ble det OK! finnes masse brukt. Siter syklende :-) [x] BMW 323i - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Noen ide om hvor jeg kan få tak i et brukt (evt nytt) instrumentcluster (dvs hele instrument-dritten) og hva det koster. Helst i Oslo-området... Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg