esbandos Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Den får jo diesel ihvertfall, det er jo helt sikkert.. Stinker jo diesel flere hundre meter etter jeg har starta opp, så tviler på returventilen. Dessuten har det ingenting å si om jeg parkerer på høykant eller ikke.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 har du sjekka dieseltrykket på bilen da? mulig at du har for dårlig trykk når du kinner, men at bilen bygger opp trykk når den endelig starter og turtallet øker.... for lavt dieseltrykk gir jo dårlig forstøvning utfra dysespissene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Jeg selv har ikke målt nei, men mener møller målte trykk uten å finne noe.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Forresten, hvordan er det å bytte bunnpannepakning på disse motorene/bilene?? Sett bilens front på bukker. Sett så en jekk e.l. under girkassen og skru ut boltene til girkassefestet mot subramma. Skru så ut festeboltene mellom subramma og karosseriet. Subramma kan nå slippes litt ned og bør hvile på bukker. Du vil da ha nok klaring til at du kan løsne bunnpanna og skifte bunnpannepakningen. Bunnpanna får du ikke helt av på denne måten, men du får stor nok klaring mellom blokka og bunnpanne til at får tredd inn ny pakning. Når det gjelder djevelen som har tatt bolig under panseret ditt, så må jeg inrømme at jeg ikke er noen dieselguru. Men som flere andre vil jeg tippe du har for lav kompresjon. Dette kan f.eks. komme av koks på ventilene og ventilsetene eller slitte kompresjonsringer. Nå er det ikke slik at du bare har lav kompresjon på kald motor, den er lav også når motoren er varm. Husk at når du får lunk/varme i forbrenningskammeret så vil luften utvide seg mye mer enn når det er helt kaldt i forbrenningskammeret. Dette vil medføre at den dynamiske kompresjonen øker og motoren går og starter som normalt når motoren er varm. Dette er da min teori :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Sett bilens front på bukker. Sett så en jekk e.l. under girkassen og skru ut boltene til girkassefestet mot subramma. Skru så ut festeboltene mellom subramma og karosseriet. Subramma kan nå slippes litt ned og bør hvile på bukker. Du vil da ha nok klaring til at du kan løsne bunnpanna og skifte bunnpannepakningen. Bunnpanna får du ikke helt av på denne måten, men du får stor nok klaring mellom blokka og bunnpanne til at får tredd inn ny pakning. Når det gjelder djevelen som har tatt bolig under panseret ditt, så må jeg inrømme at jeg ikke er noen dieselguru. Men som flere andre vil jeg tippe du har for lav kompresjon. Dette kan f.eks. komme av koks på ventilene og ventilsetene eller slitte kompresjonsringer. Nå er det ikke slik at du bare har lav kompresjon på kald motor, den er lav også når motoren er varm. Husk at når du får lunk/varme i forbrenningskammeret så vil luften utvide seg mye mer enn når det er helt kaldt i forbrenningskammeret. Dette vil medføre at den dynamiske kompresjonen øker og motoren går og starter som normalt når motoren er varm. Dette er da min teori :) Supert forklart.. Skal se nærmere på den bunnapanna.. :) Ang kompen, så skal jeg få målt det ganske snart tenker jeg.. Er der muligheter for å skru ut glødepluggene, å måle gjennom hullet der, eller må jeg ut med dysene også, slik at motoren ikke starter? Eller holder det å bare fjerne ledningen som går inn på dieselpumpa, for regner med at denne er til stoppventilen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Kompresjonen måles enklest ved å skru ut glødepluggene. Riktig, om det ikke er spenning inn til dieselkutt-ventilen så starter ikke motoren. Husk å måle kompresjon på KALD motor ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Flott, da veit jeg det.. :) Trenger jeg forresten egen kompmåler til diesel? Har en måler som jeg bruker til bensinmotorer, funker denne på diesel, eller sprenger jeg måleren? :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Om måleren går opp til 30-40 bar så hadde jeg prøvd ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 sjekk timing ,Den har hoppa over . Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlsenAudi Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Har samme problem med min audi a6 sedan men den har jo gått 390k men jeg må alltid ut å starte den 1 gang pr. dag for at jeg ikke skulle trenge start-kabler for å få start på den! har også byttet glødetråd osv, hjalp litt, men ikke no å skryte av, det jeg anbefaler er en garasje om vinteren! :-) da starter den rimelig greit :) Siter Opel Astra bertone coupe (2000) Audi A6 (1997) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet Februar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2011 Motorvarmer er en fin ting :). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Kjørte ut feilkoder idag igjen, men denne gangen mens bilen stod å gikk.. Fikk da opp en feilkode: Component: IMMO AUZ9Z0S5377665 D761 Fault Found: 01176 - KEY 07-10 - Signal to Low - Intermittent Hva betyr detta? Vet det har noe med nøkkel/Startsperre å gjøre, men jeg har jo nettopp (under halvt år siden) betalt 2500kr for ny nøkkel, samt koding til denna bilen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Det betyr at signalet til ecu er for lavt ,ifølge andre websider . (Dårlig kontakt med hjernen kanskje ) .Tips problemet ditt kan jo være at kilen på reimhjulet til veiva er knekt.For da kommer jo alt ut av stilling.Prøv å ta av dette og sjekk for sikkerhets skyld . Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Regner ikke med at den er knekt, for da hadde jeg garantert fått beskjed fra verkstedet som bytta regreima for ikke lenge siden om dette.. Noe jeg ikke fikk.. Alt var i skjønneste orden.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Ok du gjør som du vil ! Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg