Gå til innhold

Kjøper vill heve kjøpet pga, feil som var oppgitt i annonse

Ranger emnet


Bobby1

Anbefalte innlegg

Solgte min Mazda 626 2.0L 1996 mod.

 

Annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26031398

 

Som dere ser, står det oppgitt i annnosnen at bilen røyker ved kaldstart.

 

Kjøper ringte meg i dag, å syntest det var veldig mye røyk. (Røykla hele nabolaget sa han)

 

Har han rett på å heve/få tilbake penger fordi bil røykte for mye?

Motoren røyker ikkje og går fint, når den har blitt driftsvarm.

Endret av Bobby1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så glemte eg å skrive dette i kontrakten...

 

Kjøper vill tydeligvis fikse røykproblemet, og mener eg burde være med på å dekke reperasjonen, og sier at motoren vill sannsynligvis gå sundt om 3 mnd.

Bilen har røyket så lenge eg har hatt bilen (2.5 år)

 

Noen som har forslag hvordan eg kan løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til denne prisen så har ikke kjøper anledning til å klage nevneverdig, ihvertfall ikke når det i salgsannonsen er opplyst om at bilen ryker. Det er mye som kan være årsaken til at bilen ryker. Kjøper må kunne vise til at det er en spesifikk feil med bilen, ikke bare at "bilen røykla nabolaget". Hvilkn farge hadde røyken? Brukte bilen vann eller olje når du hadde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være så enkelt som at plugger burde skiftes på den hvis ikke det er gjort siden den begynte å lage røyk. Men til den prisen kan fortsatt ikke kjøper klage på noe som ble opplyst om i annonsen.

 

Edit:

Glemte å si at det kan umulig være noe alvorlig galt hvis den ikke brukte vann. Kjøper har ikke mye han sku sagt. Med mindre du har holdt tilbake opplysninger som var avgjørende for kjøpet.

Endret av da90el
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår