Gå til innhold

Kan jeg fjerne varegitter i gammel bil uten seter og visning?

Ranger emnet


LK

Anbefalte innlegg

Har en 92mod Pajero kort type regget som varebil med 2 seter.

Kan jeg fjerne gitteret uten visning med bakseter?

Skal ikke ha bakseter i men kunne tenkt meg å fjernet gitteret for å få plass til litt lengre ting i bilen.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner du gitteret, er den ikke godkjent som varebil lenger. Så da må du vise, men du slipper jo avgifter siden det er gammel bil. Kan jo være greit med bakseter iblant også kanskje?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket litt på dette med bakseter,men så ut som mye styr med belter og slikt. Også har jeg verken seter eller belter.

Lurte litt på dette siden en kamerat hadde en 88mod Landcruiser uten dette gitteret og reg som varebil.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hvite skilt,men står varebil i vognkortet.

Men det er vel bare fordi de grønne skiltene kom etter 1992 tror jeg.

Hørt at boten er de samme som avgiften for personbil,og da blir vel det null da,hehe

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

no ska ikkje eg påstå at eg vet noe om dette, men mener og er ganske så sikker på at de kan bli oppstyr om du bare tar gitteret ut uten og vise bilen... da alt sånt skal visest til tilsynet, ellers rekker staten det som "avgift svindel" og du kan rissikere og få en jævlig bot(avgift) selv om bilen er gammel nokk.. bare pga. du ikkje va inne og viste den..

men det letteste er og ringe tilsynet og spørre, så får du ivertfall mer korekte svar en her inne :)

 

(som sakt, dette er bare ting eg har hørt.. ikkje noe eg faktisk vet :) )

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det kommer an på hvem du møter på trafikkstasjonen, har vært endel borte i dette med gamle suzuki SJ'er der veggen er borte, og det eneste som har skjedd der i praksis er at bilen ikke går igjennom PKK uten veggen, på en utekontroll kommer du bare til å få mangel på vegg siden det ikke er en avgiftsunndragelse, og bilen rett og slett ikke oppfyller kravene til varebil klasse2.

 

Når det gjelder å vise bilen som toseter uten vegg har vi ofte fått beskjed om at bilen ikke er typegodkjent som toseter personbil, og at det derfor ikke kan la seg gjøre. dette gjelder da suzuki SJ, og jeg er rimelig sikker på at de samme kravene gjelder pajero

 

men jeg ville uansett prøvd, det finnes fortsatt kontrollører med litt sunn fornuft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Skjønte jeg deg riktig om du også har tenkt til å endre antall seter? En hver endring på et kjøretøy skal vises for godkjenning har jeg lært på trafikkstasjon.

 

Hadde ikke tenkt å sette inn seter nei,bare kunnet fjernet gitteret på lovlig vis.

Gitteret er allerede flyttet på da,gikk jo ikke ann å sitte i bilen med det gitteret rett i ryggen...

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår