Linea Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Det har seg sånn at bilen min "hakker" fælt når jeg gir på. Det starta i dag... Er en Audi 80 '93 mod. 2,0E. Har nettopp fått bytta hele motoren + batteri, da reg-reima røyk... Bilen har gått helt fint etter det, ikke noe problemer. Men nå har det altså begynt å hakke når jeg gir på. Samma hvilket gir det er i. I det jeg har fått jevn fart går det over... Når bilen står rolig høres det ut som en totakts moped, rett og slett... Noen som har anelse om hva det kan være fornoe...? "/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Manglende tenning på en eller flere sylindere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linea Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Hvordan finner jeg ut av det? Er helt grønn på bil, har ikke mye peiling... Hehe. Har det noe med om tennpluggene sitter ordentlig fast...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2011 (endret) Det er en fordel at tennpluggene sitter fast, er dog lite sannsynlig at dette er årsaken til din uønskede motorgange. I utgangspunktet høres det ut som at motoren din får for lite bensin. Er motoren bedre eller verre når den er kald/varm? Har du fordelerlokk og pluggledninger fra den gamle motoren tilgjengelig? Har du sjekket at alle pluggledninger er skikkelig på plass (plugghetter, fordelerlokk og coil)? La motoren gå på tomgang mens du napper av en plugghette en meget kort stund for å se om motorgangen endrer seg. Hold deg klar alt annet på bilen mens du gjør dette og hold KUN i plugghetten, ellers vil du få en meget ubehagelig opplevelse ;) Plugghetten må også løftes noe opp slik at det ikke slår over til tennpluggen. Sett plugghetten tilbake og gå videre til neste sylinder. Etterpå vil du gjerne sitte igjen med en eller flere sylindre som ikke er med og drar lasset. Sjekk da respektive tennplugger samt fordelerlokk. Om du får endring i motorgange på alle sylindrene så sjekk tenningstidspunktet, kanskje klaven på fordeleren har løsnet? Du skal ha ca 6-8 graders fortenning på tomgang. Sjekk også for løse slanger på innsugssiden på motoren, samt slange til/fra tomgangsregulatoren og veivhusventilasjon. En løs slange eller hull i en slange kan gi umulig motorgange. Om alt dette er ok så er nok feilen i bensintilførselen. Frosset kondens ett eller annet sted? Har du KE-Jetronic eller Digifant? BTW. Post slikt i http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-1987-1995/, er da større sjangs for å få svar ;) Endret Januar 6, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.