gero81 Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Har en omega b 2.5 V6 som her om dagen begynte plutselig å fuske og går kun på 5 sylinder. (høres ut som en gammel Volvo båt motor) Har noen peiling på hva i hel...e det kan være?? på forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Det kan være så enkelt som en utslitt plugg eller pluggledning. Start med å sjekke gnisten på alle pluggene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gero81 Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 takk for svar:) det er det første jeg skal prøve på imorgen etter jobb, det blir en fine jobb det med tanke på hvor trangt det er rundt der :)tenkte å kjøpe nye tennplugger med det samme så slipper jeg å tenke på det på en stund iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Det er vanligvis plugger og pluggledninger som er årsaken, men min begynte å gå på fire, og det viste seg å være coilpakken, for den kjører to og to sylyndre på samme coil' alltså tre coiler i pakken.. Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Sjekk også etter olje på plugghettene! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gero81 Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2011 Nå skifta jeg pluggene og det var vist den ene som hadde gått til helvete :) så nå går den igjen som den skal, det var ingen tegn på olje i pluggene og alle uten om den ene så veldig bra ut:) får håpe det vare en stund nå.:) takk for tips og svar alle sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 en ting til er at alle biler med coilkassett, så varer ikke coil kassetten lengre enn 130-150000 km. symptomene da er akkurat det samme som hviss lambdasonden er gåen. bilen vlill få rykk og napp og den går som en idiot på tomgang. men bra det kunn var en bagatell :D Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg