Hallvardu Skrevet Januar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2011 (endret) hei, jeg har en opel vecta B 2.0 8v(cdi?) som fikk ett probleme med att den begynte å fjuske å gjekk ikke på alle sylinderene på tomgang, så bytta jeg pluggene å dette ble bedre, så å si helt bra,men på høyt turtal så fjusker den litt. Mener jeg har vært borti dett på en likedan bil tidligere, er dette et kjennt problem på disse? takker for all hjelp..:) edit: feil i topic, mener selvsagt Vectra B..:) Endret Januar 4, 2011 av Hallvardu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallvardu Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 har lest litt på nettet og ser att det skal være mulig å lese av feilkoder på disse Vectra B bilene? hvordan gjøres dette? er det noe med ett blinkende lys? og hva betyr de forksjellige blinkene?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pioneer Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Ang. avlesing av feilkoder, se her: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_...ault_codes.htm Trodde ikke vectra b kom med 2L 8v:P Er vel 16v motoren du har(X20XEV) Siter 94 Corsa 1.6 16v WorldCup 88 Corsa 1.3 City 94 Vectra 2.0i - SOLGT 93 Vectra 2.0i - SPIKER 94 Corsa 1.6 16v - SPIKER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallvardu Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Ang. avlesing av feilkoder, se her:http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_...ault_codes.htm Trodde ikke vectra b kom med 2L 8v:P Er vel 16v motoren du har(X20XEV) oki,mulig det er 16v..er nye på opel fronten og har lite greie på disse...:) den sida di der fant jeg ikke men jeg fant en side på nettet hvordan jeg skule gjøre det og hva de forskjellige kodenes betydning, men hvor finner jeg dette "stikket"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pioneer Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 (endret) Hvis du har 2.0L 16v så er motorstyringssystemet ditt Simtech 56.5 (: På min Vectra A ligger den kontakten, som du leter etter, i motorrommet. Rett vedsiden av oktanplugggen. Men syns jeg kan huske at Vectra B så er den kontakten under dekslet til håndbrekket eller ved sikringene(: Endret Januar 5, 2011 av Pioneer Siter 94 Corsa 1.6 16v WorldCup 88 Corsa 1.3 City 94 Vectra 2.0i - SOLGT 93 Vectra 2.0i - SPIKER 94 Corsa 1.6 16v - SPIKER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pioneer Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Fant et bilde av kontakten du skal lete etter (: Siter 94 Corsa 1.6 16v WorldCup 88 Corsa 1.3 City 94 Vectra 2.0i - SOLGT 93 Vectra 2.0i - SPIKER 94 Corsa 1.6 16v - SPIKER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Mener å huske at diagnosekontakta der sitter under håndbrekket eller inni sikringsboksen under rattet om du har den der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg