wildstyle Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 nytt år betyr nye biler blir veteran biler. så ble det laget noen fete biler i 1981 som er blitt veteran i år eller? Siter 1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0 1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Har ikke grubla så mye på dette, men 1981 var året da Volvo 240 gikk fra småstygg til nesten litt tidløst pen. Det var forøvrig, såvidt jeg husker, også det året Volvo 240 ikke lenger ble Norges mest solgte bil. Så en teleblå 244 DL fra 1981 hadde ikke vært meg i mot :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Bilen min er veteran iår Den kan vel gå under betegnelsen fet rekner eg med ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildstyle Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Bilen min er veteran iårDen kan vel gå under betegnelsen fet rekner eg med ;) porsche ja, er jo beste bruktbilen å kjøpe det :) men volvo er vel kanskje bedre egnet som til arbeidsplassenbil og vinterbil. Siter 1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0 1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Volvoen blir brukt om vinteren og til arbeid. Porschen har ikkje varmeapparat, so det er berre sommarsbil det! :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 DMC Delorean. Lotus Esprite. Ein del Ferrari 308. Maseratiar, Morgan, Jaguar... Veit ikkje om trådstartar er ute etter leketøy eller cruisebil/søndagsturbil. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildstyle Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 er generelt ute etter helt vanlige biler som nå er mulig for oss ungdommer å eige som en bil nr.2, ikke som noe herjebil, men som bruksbil i tilegg til en litt finere bil. veteran er jo billig med forsikring og årsavgift så man ikke vil gå konkurs om man har 2 biler :P men bare å nevne alt mulig, sikkert mange flere som vil vite alt. Siter 1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0 1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Kan vel søke på finn.no etter biler fra 1981? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Ford Granada mark 2 serie 2 kom jo i august `81. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Veteran...?? Vil du ha det pga "billig" forsikring og årsavgift, eller fordi du vil ha noe som er sjeldent og ikke "alle" har? Dersom du vil ha noe som er sjeldent er vel ikke Volvo, Saab, Opel, VW, Japse mm det rette for deg? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Nå sa han vel hvorfor litt lengre opp her... Poenget bør vel uansett være at vi hoster opp forslag som har betydelige endringer eller er nye i forhold til de bilene som var på markedet i 1980. Jeg gidder ikke å sjekke akkurat nå, men når kom "nye" Audi 100 og Ford Sierra? Det må vel ha vært rundt de tider det også. Dette er biler ikke så mange tenker på som veteranbiler og som representerte "noe helt nytt" når de ble lansert mtp design osv. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 (endret) Jeg gidder ikke å sjekke akkurat nå, men når kom "nye" Audi 100 og Ford Sierra? Det må vel ha vært rundt de tider det også. Dette er biler ikke så mange tenker på som veteranbiler og som representerte "noe helt nytt" når de ble lansert mtp design osv. Sierra ble lansert i 1982, men lykke til med å finne en eldre enn 86.. Utrolig hvor mange av de bilene som har forsvunnet fra veiene, når man tenker på at den var norges mest solgte bil i noen år på 80-tallet. Nye Audi 100 kom i 1983. Ellers får du jo Subaru Pickup som veteran nå :yodude: Dessuten ble jo fjerdegenerasjon Galant veteran i fjor, men var jo 81-modeller av den og: Broom har dessuten en Artikkel om VW Passat B2: http://www.tv2underholdning.no/broom/vw-passat-b2-naa-blir-denne-veteranbil-3371315.html Endret Januar 2, 2011 av Hoccy Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Volvo 240 kom med litt oppgraderinger Volvo 240 Turbo: Nå er den veteranbil| broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker Ulempen med veteranbiler er at dei vanligvis har litt høg pris iforhold til ein "ny og moderne" bil som er 15 år nyare. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 ...men så holder veteranbilen verdien, eller går tilogmed opp i verdi etter vært dersom den blir passet på, mens en vanlig brukt bil detter i verdi. En veteranbil er ofte et investeringsobjekt samtidig som den er et bruksobjekt - og ofte en hobby. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Jeg synes det er kjekt med veteran når man tenker på avgifter. Det blir kr 0 i omreg så kjøp og salg er også lettere da kjøper ikke automatisk taper 1500. Sommerbilen min ble faktisk veteran i år (men finnes tidligere modeller som er veteran.) Denne er litt sliten med god, Golf 1 cabriolet. Det som er når jeg ser på andre, eks en 87, samme bilen så vil den koste 6x3 =18tusen, ekstra før den blir veteran,. Litt usikker på satsene, men jeg kan ihvertfall bruke ekstra penger på bilen( eller spare) hvert år. Forsikringen betaler jeg 2500 kr i året og det er ikke veteranforsikring engang. Men har 60% fordi jeg har vært alt for god kunde hos forsikringsselskapet mitt. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg