turn-in Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Vi har en 1997 Golf 3 1.6 som ikke starter når det er -30. Ved temperaturer rundt -20 og varmere starter den helt fint. Noen som vet hvorfor? Vår Golf 2 1.8 fra 1991 er det aldri noen problemer med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Desember 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2010 Etter å ha tenkt litt regner jeg med at motoroljen er årsaken. Hadde på 15W-40 forrige gang, da det var det jeg hadde stående. Dessuten kjenner jeg ikke tilstanden på batteriet, da bilen er kjøpt i år. Nytt batteri og oljeskift vil kanskje løse problemet ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 Såfremst du ikke normalt kjører denne bilen i Tyrkia ser jeg ikke poenget med å fylle 15w-40, men det er nok ikke årsaken til at den ikke starter i -30. Du sier ingenting om hva som skjer når du ikke får start? Første bud er å få lest av feilkoder hvis motoren ikke vil tenne, hvis starteren sliter med å dra rundt kan nok batteri være en mulighet som du er inne på.. Forøvrig, -30 :spider Håper kjølevæske er tilstrekkelig for denne temperaturen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet Desember 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 Prøv en flaske med kondensfjerner? :) Alltid lurt å fylle på en flaske etter sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Desember 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 bytt olja ja! samme problemet me min, bytta olja å vips ble den bedre :D dette va ifjor vinter når det va nede i -28 her på vestlandet :O Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Takk for tips! Det er starteren som sliter med å dra rundt. Nå er i hvert fall nytt batteri montert, så får vi se hvordan det går neste gang det blir like kaldt. Jeg måtte bruke 15W-40 olje da det var det jeg hadde på lager. Bruker det på sommerbilen. Det er et yngre familiemedlem som disponerer bilen, og da haster det ... Får ha på 0-40 eller 5-40 neste gang. Frostvæsken byttet jeg i høst og den tåler -36 (50/50 blanding). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg