Gå til innhold

påkjørt... lakken er ute av produksjon.

Ranger emnet


wildstyle

Anbefalte innlegg

dette har ikkje skjedd, men bare lurer på hva som vil skje.

 

har en lakk på bilen min som gikk ut av produksjon i 2007, var i kontakt med standox som lager denne lakken for å høre om det var rester igjen, men det var det heller ikke.

*er en perlemorlakk.

 

så spørsmålet er da om jeg blir påkjørt, vil jeg da få en ny hellakkering?

*bilen er også lakkert i motorrom (rekner med at det også vil bli lakkert)

 

vil selv tro at alt vil bli dekket, men er det noe som kan svare sikkert?

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en egenkomponert farge, eller er det en spesial effekt farge som kun fåes kjøpt ferdig mixet fra produsenten ?

 

fåes kun ferdig mixet på boks. går ikke ann å lage den pga. spesialpigmenter.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm rart at dei stopper produksjonen på slike farger så raskt, men du får høre om Spies Hecker kan ha noe lengre produksjon på den fargen, siden Standox er billig utgaven av Spies Hecker, evt om DuPont har noe tilsvarende farge, siden det er DuPont som eier både Spies Hecker og Standox.

 

Har du tatt ekstra forsikring pga lakken ? hvis ikke, så er det ikke sikkert forsikrings selskapet er så medgjørlig på å gi deg ny hellakkering pga utgått farge, men det må du nesten sjekke med det selskapet du har, og høre hvilken policy dei har på slikt

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo forhørt med meg standox sin kundeservice, tror de ville nevnt om det var en mulighet.

 

ja, hvordan det er med eget selskap er en ting, men om man blir påkjørt så er det jo forsikringselskapet til de andre som betaler (betaler tilbake mitt forsikring selskap).

jeg vil jo tro at de skal erstatte rubbel og bit, for bilen skal se ut som før krasjen (derfor kan de vel ikke nekte noe når lakken ikke er å få tak i).

 

hmm, er et godt spørsmål det der.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo forhørt med meg standox sin kundeservice, tror de ville nevnt om det var en mulighet..

 

 

Nei det vil dei ikke opplyse om nei, pga Standox følger nok lite med på om utgåtte farger dei har er tilgjengelige hos konkurentene, selv om Standox er billig utgaven av Spies Hecker, og eigd av DuPont, så er dei konkurenter.

 

Og nei, det er ikke gitt at dei skal erstatte rubbel og bit, selv om du skulle bli påført skader av andre om du ikke har opplyst i din forsikring at bilen har spesiell lakk, om du får en skade, og pga utgått farge, så kan du risikere at total kostnaden ven en hellakering i tillegg til skaden vil bli over den satsen dei har for reparasjon av bilen, så da kan du risikere at den blir kondemnert.

Og har du ikke opplyst forsikringen at du har spesiell lakk, så går dei ut ifra original farge/lakk, og da også kan du risikere å slite med å få en hellakkering på foriskrings regning, da får du mest sannsynligt dekt selve skadeomfanget, men må dekke det resterende selv på lakkeringen om du skal ha hellakkering

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ble jo aldri noe skikkelig svar på denne, men spurte forsikringsselskapet litt om dette når jeg skulle ha forsikring på en ny bil sist.

ble da fortalt at om jeg blir påkjørt så er det motpartens forsikringsselskapet som skal betale for at bilen skal se nøyaktig lik ut som før den ble påkjørt, om lakken er godt ut av produksjon så skal motpartens forsikring betale for en hellakkering av prinsippet at (det er "deres" feil, og da skal de ordne opp etter seg skikkelig uansett, ikke noe kladdløsning). om hvilken lakk du får er eg litt usikker på, men de vil hvertfall dekke standard farge (andre enigheter kan sikkert også inngås).

 

om det er min skyld så var det litt mer usikkert. men med spesialforsikring av farge så ville de nok dekke hellakering (om det er showfarge eller standardfarge da vet jeg ikke, men kan sikkert avtales).

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår