Gå til innhold

Kjøpe varebil, tips?

Ranger emnet


LeoNico

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner å komme til et punkt da jeg ikke har råd til å ha min elskverdige 320 E46 lenger, som jeg har brukt utallige timer og penger på det siste året. Ønsker å kjøpe en varebil på grønne skilter som helst ikke skal koste over 50 000kr. Har sett på noen alternativer, alle med diesel:

 

Ford Connect

Peugeot Partner/Citroen Berlingo

VW Caddy

Nissan Kubistar

Renault Kangoo

 

Plassen driter jeg i, men er det noen ting jeg bør være ekstra forsiktig på med disse bilene? Regner med det er noen som har brukt noen av disse bilene i jobbsammenheng eller lignende. De har jo minimalt med ekstrautstyr, så det er jo ikke så mye som kan ryke heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med partner/berlingo, syns det er kurante biler. De er langt bedre enn sine større søsken Expert/Jumpy, det er bare sorgen(i den prisklassen altså).

 

Og caddy i den prisklassen blir jo den gamle typen, den som er bygd på polo. Slike har jeg også erfaring med, og de er ikke gode. Dørlåsene fryser igjen så fort gradestokken kryper under null, plassen inni er elendig(mye grunnet hylle over frontruta), og de ruster jo noe helt enormt. Den nyere typen caddy er vesentlig bedre, men kanskje tvilsomt at du finner det i den prisklassen.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen kan det vel være en del mer vedlikehold på en sånn Caddy enn f.eks japansk bil :) Jeg syns for øvrig setene i Caddyen er helt forferdelige..

 

Har ikke vurdert Yaris Verso da? :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips!

Berlingo/Partner står høyt på listen pga prisen, men har hørt det følger med en del vanlige franske elektronikkfeil. Noen som kan bekrefte/avkrefte det?

 

Toyota Yaris Verso har faktisk gått helt i glemmeboken for meg. Det er en meget aktuell bil, da jeg bare skal ha et billigst mulig bilhold. takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen kan det vel være en del mer vedlikehold på en sånn Caddy enn f.eks japansk bil :) Jeg syns for øvrig setene i Caddyen er helt forferdelige..

 

Har ikke vurdert Yaris Verso da? :)

 

Japcrap, vi snakker om varebil ikke ombygd personbil.

Er ikke mer vedlikehold på Caddy enn en Toyota, det er en myte.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår