takktakk Skrevet Desember 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2010 Hei. Har bestilt en Octavia RS diesel med DSG kasse. Er det hensiktsmessig å tune disse bilene, eller er det bare tøys? Ser at TS Racing tar dem fra 170 til 210 HK, og moment fra 350 til 410. Hva med drivstoff - hvor mye sparer man på de nyeste motorene som kom nå i høst? Og ikke minst - tåler DSG kassen dette? Jeg vet at RS har en tilpasset kasse med utvidet "oljebad", men likevel. Noen synspunkter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet Desember 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2010 veit OCT leverer motor og drivverk garanti ved tuning. hadde tatt det hvis de leverer dette. http://www.oct-tuning.no feks. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Desember 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2010 De fleste store tunere kan strype NM hvis ønskelig. Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Desember 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2010 Leste en test Gatebil hadde med chip i denne motoren, resultatet ble som lovet og motorene opplevdes vesentlig friskere. der ble motor benktet før og etter chip, men det er lenge siden eg leste dette så husker ikke nøyaktige tall.. ang dsg kassen så vet eg ikke hva denne tåler, men den tåler ihvertfall vesentlig mer enn multitronic (som ikke tålte noen ting) Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet Desember 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2010 Kjørestilen har også mye å si hvor lenge kassa vil vare, mange som kjører chip uten problem, men det er vel en viss risiko. Hard høyrefot og mye gass under girshift etc vil nok gå hardt utover kassa med chip. Når det er sagt, så tåler heller ikke svinghjulet i 170hk mer enn 350nm heller, og siden VAG ofte ligger litt over oppgitt effekt på turbo motorene sine, er det mange som har havarert svinghjul på orginal effekt. lavt turtall, mye gass og dermed mye moment dreper svinghjulet. Hvis du ligger i 6gir på ca 1500rpm og gir flat pedal i motbakke kan du merke at bilen begynner å vibrere, og det er svinghjulet som dør sakte men sikkert, så unngå det å gir ned! spess med chip :) Men igjen, mange kjører chippet uten problemer, så om du tar hensyn til dette, bør det gå greit :) Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Produsenten av DSG girkassen oppgir 350nm som maks for denne kassen. Noen tunere tilbyr momentbegrensing under 2000rpm for biler med DSG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.