Gå til innhold

tips på oppsett av understell ønskes, av noen som kan sånt.

Ranger emnet


alfi66

Anbefalte innlegg

hei folkens!

 

jeg har kjøpt meg en golf 5 1,9tdi. jeg fikk ctc-chippet den første uken jeg kjøpte den, noe som er ett kjempeløft på ytelsen, virkelig verdt det.

den ruller på 225/40-18. jeg har alltid senket mine biler, og det må denne også, da det er mye tomrom over dekkene her.

jeg har bestilt ett sett Spax RSX coilovere, men justerbar høyde, og kompresjon og rebound. jeg har også bestilt ett sett H&R stabstag, med 2 hardhetsjusteringer og poly-foringer, 28mm fremme, og 24mm bak. i tillegg har jeg bestilt polyforinger til opphenget fremme.

jeg lurer på om noen som har god greie på opphenget på disse bilene har noen tips på anbefalte innstillinger for meg?

de tipsene jeg har funnet på nettet, er å sette stabstaget fremme på mykeste, og bak på hardeste innstilling, for å redusere understyringen.

på coiloverene er det tipset om å sette bakdemperene ganske langt mot det hardeste bak, og mot det mykeste fremme.

jeg regner med å sette høyden rundt en 1,5 - 2 cm rom over dekkene både fremme og bak.

jeg er en voksen mann, med voksne barn, så tips om å "slamme" bilen lavest mulig, og lignende er ikke nødvendig ;-)

jeg ønsker en fin kombinasjon mellom komfort og kjøreegenskaper.

 

alfi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har ikke noen tips til dette, men driver å ser etter polyforinger, samt H&R stag selv. Hvor var det du kjøpte dette? Kunne vært flott å blitt kvitt understyring, dog jeg kjører ikke på bane - men allikevel. Har også sett på motorfester fra TT 3.2, da dette skal ha betydning på motorbevegelse - i tillegg. Får se litt over vinteren hva det blir til. Dette skal forøverig på en GT.

 

//vegard

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

jeg har bestilt fra ett selskap i england http://www.dcperformance.co.uk/

de selger minus engelsk moms, og har ok priser, og god service.

de har mye på sidene sine, og skaffer i tillegg annet, spesielt om du vet hva du skal ha.

de har også hjulpet meg med andre deler, som de ikke har i sitt normale sortiment, men som de har skaffet alikevel.

de holder nå på å sjekke opp i clutchsett til min tdi, med større styrke og singelmass svinghjul.

anbefaler disse, greie folk. jeg har hatt kontakt med en som heter dan garlick der.

 

alfi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår