Gå til innhold

Da ble det Golfen.. eller?

Ranger emnet


juniormorten

Anbefalte innlegg

Har sett mye på biler i det siste!!!

 

Har snakket med en del mekanikere og noen andre som er ikke er heelt grønn på bil.

 

Ettersom jeg snart bare mangler oppkjøring må det være på tide med bil!

 

Dette har jeg hørt.

 

- Honda Civic: Grei bil, men ruster en del (hjulbøyene)

- Toyota Corolla: Er du fornuftig kjøper du denne. Driftsikker

- Golf 2-4: Mye bil for pengene. Driftsikker (Favoritt)

 

Har nesten overtalt meg selv til å kjøpe golf uansett. Hva synes dere?

 

Det viktigste for meg er at motoren er driftsikker og ikke stopper opp på veien til sverige for å kjøpe snus xD

 

Motor: Må være i god stand 8/10

 

Utseende: 5/10

ZX 1.8i 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha noe så er trygt er jeg helt enig i corolla, f.eks E10 modellen.

Golf 3 er endel problemer med spesielt rust på bakluke, emn er og endel med rust hjulbue.

honda civic 92-95 eller 96-99 er helt kurante biler, de ruster ikke visst de blir godt vedlikehold, og er en relativt politlig bil, har du budsjett på 20 000 til en civic, se om du finner en med lite rust eigd av voksne med km stand opp mot 180 000, og da har du sikkert litt til overs og kanskje ;)

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et corollasøk: http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE/FUEL=1&CAR_MODEL/MAKE=813&PRICE_FROM=10000&CAR_MODEL/MODEL=1389&TRANSMISSION=1&PRICE_TO=25000

 

Har valgt ut noen:

Ginza!

Ginza i oslo!

1.6 114hk! Gått på tynset, sikkert rustfri!! :)

 

 

søren at det ikke lå så mange ute da vi fant vår! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, snakket med en tilfeldig kjenning oppe ved der jeg bor. Jeg spurte han om han hadde en bil han skulle selge. Ja sa han!

 

Opel Corsa

 

Modell: 98

Motor: 1.4

Type: Gsl eller noe? husker ikke helt

5 dører

mørkegrønn

gått underkant av 200 000

Byttet registerreim (husker ikke når)

Ikke slitt interiør

følger med servicehefte der det er byttet en del deler

 

pris: 10500 (omreg ink i prisen)

 

Hva synes dere?

 

Skal jeg sette forsikring på meg eller på muttern?

ZX 1.8i 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Corolla fra 1996 (E10) og Golf fra 1993 (Mk3), veldig forskjellige biler.. Corollaen er tightere å kjøre, mer kontant på gir og gass, men samtidig er Golfen langt mer sportslig. Corollaen framstår som langt mer moderne på enkelte områder (motormessig blant annet), mens den taper på andre (Golfen har for eksempel digitalt odometer, detaljer men det gir inntrykk).

 

Vil du ha skikkelig driftsikker bil kjøper du Corolla.. Golfen er det mer småting med, men igjen er det den jeg gleder meg mest til å kjøre :) Kanskje det endrer seg når jeg får senka E10en og får på noen hjul..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår