cirys1 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Å jesus.......... 5OPR8qpXI80 Er du klar over at Subaru har hatt 5 oppgraderinger på 4wd systemet, siden den gang. Audi har hatt en. De kjørte med samme systemet i tolv år ifra 1995 til 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Man kan finne filmer etc av mange biler som har satt/setter seg fast i snøen.Det er dermed ikke sagt at det systemet de bruker er dårligt, det avhenger jo av sjåføren også. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Å jesus.......... 5OPR8qpXI80 Du vet at de ble levert med FWD i visse markeder? For jeg ser ingen drift på bakhjula. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Er du klar over at Subaru har hatt 5 oppgraderinger på 4wd systemet, siden den gang. Audi har hatt en. De kjørte med samme systemet i tolv år ifra 1995 til 2007 Jasså? Jeg vet de har hatt 8 forskjellige Quattro systemer. (Teller ikke med Haldex) Du mener Audi sitter i 12 år uten å utvikle noe nytt? Søtt Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirys1 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Jasså? Jeg vet de har hatt 8 forskjellige Quattro systemer. (Teller ikke med Haldex)Du mener Audi sitter i 12 år uten å utvikle noe nytt? Søtt De har/hatt 6 forskjellige. :) 6 generasjon quattro fins bare i RS5. Ja desverre slik det er,quattro generasjon 4 strekker seg ifra 1995 til 2007. Quattro generasjon 3 ble bare brukt i V8 motorer. (Og teller heller ikke med haldex) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 De har/hatt 6 forskjellige. :) 6 generasjon quattro fins bare i RS5. Ja desverre slik det er,quattro generasjon 4 strekker seg ifra 1995 til 2007. Quattro generasjon 3 ble bare brukt i V8 motorer. (Og teller heller ikke med haldex) Jeg skulle skrive 7, men tasta feil. Men du tar ikke med det som er brukt blandt annet i Q7 med vilje eller? Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirys1 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Jeg skulle skrive 7, men tasta feil.Men du tar ikke med det som er brukt blandt annet i Q7 med vilje eller? Skulle ikke blande inn haldex? :) Den quattroen som er brukt i q7 (cayenne og touareg) er haldex basert. (med senterdiff og annet snask, er ikke en torsen quattro ihvertfall. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Er Torsen diff... Men la os kalle det Haldex, så blir du glad. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirys1 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Du mener Audi sitter i 12 år uten å utvikle noe nytt? Søtt Dette er også helt korrekt, 12år uten å forandre noe som helst. (1995-2007) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirys1 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Er Torsen diff... Men la os kalle det Haldex, så blir du glad. :) Nei du hadde faktisk rett torsen basert, men er ikke med på rekka til quattro for den har ikke samme oppbygning som en ordinær quattro torsen. Generasjon 6 er det en bil som bruker RS5 (dette er jo ikke akuratt en vanlig bil ennå, så jeg mener at de strengt tatt har bare 5 generasjoner. Ifra 1981 er ikke det altfor mange oppgraderinger. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Det må jo kunne kalles en ny generasjon, da de mest sansynligvis kommer til å bruke den teknologien videre. De bruke ikke mange hundre millioner i utvikling for å ha rått 4wd system på 1 bilmodell. :P Grunnen til at det ikke er så mange oppgraderinger, er jo at det funker. :P Aldri i mitt liv stått fast noe sted. Og jeg har virkelig satt bilene på prøve flere ganger. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirys1 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Det må jo kunne kalles en ny generasjon, da de mest sansynligvis kommer til å bruke den teknologien videre. De bruke ikke mange hundre millioner i utvikling for å ha rått 4wd system på 1 bilmodell. :P Grunnen til at det ikke er så mange oppgraderinger, er jo at det funker. :P Aldri i mitt liv stått fast noe sted. Og jeg har virkelig satt bilene på prøve flere ganger. Ja det kan du godt si, mange mener nå ennå at den ordentlige quattroen er generasjon 1, med låsing av både senterdiff og bakdiff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirys1 Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Hei Audi og Bmw er begge flinke til å lage gode biler! Men etter at Audi folket skryter så utrolig mye av Quattro systemet til Audi, skal jeg vise dere noe folkens. Nye Audi Q5 mot nye Bmw X3 Det var vist ikke så bra med quattro En annen test, med Audi A8 mot Bmw 5 serie Gikk dårlig der også Men mot andre biler med 4wd vinner vel Quattro? Nei quattro var ikke så bra allikevel :cheers: Dette er litt nøtteskal tenkning, quattro fungerer mye bedre på snø/is, en rulle har null friksjon, det er det svært sjeldent på snø/is. Veldig sjeldent at en som kjører normalt vill oppleve noe dramatikk i det hele tatt. Sånn kun med tanke på fremkommelighet, tror jeg både BMW og Subaru har bedre systemer. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Her er jo hvertfall ett bevis på det "overlegene" X-drive systemet:) -tE728YH5oA&feature=player_embedded Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Det gikk jo framover da....... :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg