Rookiemekker Skrevet Desember 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2010 Jeg har en 2000 Audi A3 1.8 som jeg forsøker å bytte registerreim på. Jeg er utstyrt med Haynes repair manual og pågangsmot, men nå har hele prosjektet gått i stå. Er det noen som har erfaring med registerreimbytte på A3 og kan komme med gode tips? I Haynes boka står det blant annet at jeg må ta av motorfestet over hjulbuen på høyre side(gummi/aluminium).Dette har jeg gjort, men det ser i tillegg ut til jeg må av med aluminiumsfestet som går inn i blokka på motoren. Denne sitter godt, og jeg vet ikke jeg bare må bruke makt eller om det er noen triks for å få det av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyB5 Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har en 2000 Audi A3 1.8 som jeg forsøker å bytte registerreim på. Jeg er utstyrt med Haynes repair manual og pågangsmot, men nå har hele prosjektet gått i stå. Er det noen som har erfaring med registerreimbytte på A3 og kan komme med gode tips? I Haynes boka står det blant annet at jeg må ta av motorfestet over hjulbuen på høyre side(gummi/aluminium).Dette har jeg gjort, men det ser i tillegg ut til jeg må av med aluminiumsfestet som går inn i blokka på motoren. Denne sitter godt, og jeg vet ikke jeg bare må bruke makt eller om det er noen triks for å få det av. Jeg skiftet på min S3, så er vell likt. du må ut med hele festet, jekk motor litt opp og ned, blanding av lirking og litt makt så kommer det ut, er vell ett lite helvette første gangen du gjør det, men stå på, du får det ut til slutt :) burde fjerne ekspansjonstank til kjølevæska også, og løsne servotanken og flytte på den så du får full oversikt over hele registeret når du er kommet så langt ;) Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rookiemekker Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Takk for svar, jeg fikk omsider byttet registerreima, men det var desverre for sent.Bilen hadde i utgangspunktet stoppet fordi reima hadde hoppet noen hakk. Dette var grunnen til at jeg forsøkte å bytte reim. Nå er det ingen kompresjon på noen av noen av sylinderne, så da har nok stemplene slått oppi ventilene. Nå skal jeg ta av toppen for å se hvor stor skaden egentlig er, kan fort bli totaloverhaling av motoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.