Gå til innhold

Terjes Golf Joker 1.6

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Edit: Endra tråden til generell spm/prosjekt-tråd for Golfen.

 

Da er "ny"bilen kommet til gårds, en 1997 Golf Joker.

 

Ikke store planene for bilen, men det blir nok coiloversene jeg brukte på G2en (herlig at de passer på denn også), noen finere felger og muligens ei GTI-leppe.

 

Har en liten idé til felger som jeg selv ikke har sett på noen andre biler ennå:)

 

 

 

Mvh. Terje

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såvidt jeg ser så av delekatalogen så henger den sammen med påfyllingsrøret.

Såfremst det ikke er helt gjennomrustet så kan du prøve Owatrol metallolje e.l.

 

Hvis du tar en ekstra titt på gummipakningen så ser du en låseklips som holder på plass pakningen.

Ta denne av og ta bort pakningen, så vil du sikkert finne uante mengder sand og grus bak, spesielt opp mot venstre i hjulhuset.

Har årlig rengjøring der på min.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gummipakning er det du mener? Den rundt delen som er rusta?

 

Det er ikke helt gjennomrusta, men det ligger rustsmuler under lokket og det er noen små hakk i den delen som er rusta.

 

Hvor finner jeg nytt påfyllingsrør? Kikka litt på Mekonomen og NBS, men fant ikke noe der. Blir veldig glad om noen har en link:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gummipakning er det du mener? Den rundt delen som er rusta?

 

Den rundt delen ja.

 

 

 

Hvor finner jeg nytt påfyllingsrør? Kikka litt på Mekonomen og NBS, men fant ikke noe der. Blir veldig glad om noen har en link:)

 

Registrer deg på vagcat.com, finn delenummeret og søk på Autoroyal.no

Huggere er også en mulighet, fort å sjekke om det er rust før du eventuelt plukker deler.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Golfen har vært feilfri fram til nå. I dag når jeg skulle kjøre opp bakken til huset, stoppet den midt i bakken. Etter det ville den ikke starte uansett hvor mye jeg prøvde, starter kun når den har stått noen minutter. Starteren går og motoren sviver(heter det det?) men den vil ikke gå.

Lot den hvile litt og fikk startet den etter hvert, og når jeg åpna panseret for å høre etter evt. lyder/ulyder løsna jeg luftfilterboksen og da stoppa den etter noen sekunder, igjen samme visa med at den ikke vil starte etterpå. Prøvde dette en gang til etterpå. Startet bilen, tok av filterboksen og motoren stoppet.

 

Noen som har noen tips til hva som er feil, og hvorfor den stopper under normal kjøring? Har ikke sjekket tenningsdeler ennå, men noe sier meg at dette er luft/drivstoffrelatert.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at dette er 101hk motoren?

 

Anskaff deg Vagcom, kostet meg ca. 500,- for kvalitetskabel og programvare på Ebay.

Da kan du lese av feilkoder, fremfor å bytte deg frem til delen som er defekt.

 

Du kan utelukke Luftmengdemåler, lambda og hallsensor, da motor kan starte og kjøres uten, dog i nødmodus.

 

Derimot ville jeg sjekket om rele 30 i sikringsboksen blir veldig varmt under kjøring, dette ECM releet gir strøm til motorstyringen og det originalmonterte er av dårlig kvalitet. Typiske symptomer er at motor kutter, men starter igjen etter kort tid.

 

Hører du bensinpumpen?

Releet, mener det er merket med 167, har litt av samme problemet som ECM releet.

 

Defekt coil er også en svakhet på Mk3.

Spray litt vann med en dusjflaske på coilen når det er mørkt, hvis du ser gnister/lysbue så er coilen defekt.

 

Veivsensor vil også kutte motor, men her må du ha diagnoseutstyr for å sjekke tilstand.

 

 

Ellers er plugger, kabler, fordelerlokk, rotor, lambda, bensinfilter og luftfilter servicedeler som bør byttes.

Du kan sjekke lambdaverdi via eks. Vagcom eller med et multimeter.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dette tror jeg er til stor hjelp.

 

Tenkte uansett jeg skulle bytte tenningsdeler, bensinfilter og luftfilter, så dette blir gjort i første omgang.

 

Et par spm. til:

Hvor får jeg tak i nytt rele, er dette merke- og modellbestemt som må kjøpes hos Møller eller er det andre som selger?

Bensinpumpa regner jeg med sitter ved tanken, og den starter vel når jeg slår på tenninga? En slags summelyd jeg skal høre etter da sikkert?

 

Skal også prøve tipset ang. coil.

 

Men jeg synes det er rart at den går helt normalt, uten noe tegn til fusking, helt til jeg skal opp den bakken(har skjedd to ganger). Da virker det som om det er enten litt for mye motstand eller for mye helling i bakken som gjør utslaget, men det siste virker noe usannsynlig for meg.

Første gang det skjedde måtte jeg kjøre den litt på starteren for å få den ut av veien, og da startet den, men det kan hende den fikk stå lenge nok før jeg prøvde.

 

Beklager dumme spørsmål, men dette er som sagt min første bil med innsprut og jeg vet såpass lite om det.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dette tror jeg er til stor hjelp.

 

Tenkte uansett jeg skulle bytte tenningsdeler, bensinfilter og luftfilter, så dette blir gjort i første omgang.

 

Et par spm. til:

Hvor får jeg tak i nytt rele, er dette merke- og modellbestemt som må kjøpes hos Møller eller er det andre som selger?

Bensinpumpa regner jeg med sitter ved tanken, og den starter vel når jeg slår på tenninga? En slags summelyd jeg skal høre etter da sikkert?

 

Skal også prøve tipset ang. coil.

 

Men jeg synes det er rart at den går helt normalt, uten noe tegn til fusking, helt til jeg skal opp den bakken(har skjedd to ganger). Da virker det som om det er enten litt for mye motstand eller for mye helling i bakken som gjør utslaget, men det siste virker noe usannsynlig for meg.

Første gang det skjedde måtte jeg kjøre den litt på starteren for å få den ut av veien, og da startet den, men det kan hende den fikk stå lenge nok før jeg prøvde.

 

Beklager dumme spørsmål, men dette er som sagt min første bil med innsprut og jeg vet såpass lite om det.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par spm. til:

Hvor får jeg tak i nytt rele, er dette merke- og modellbestemt som må kjøpes hos Møller eller er det andre som selger?

Bensinpumpa regner jeg med sitter ved tanken, og den starter vel når jeg slår på tenninga? En slags summelyd jeg skal høre etter da sikkert?

 

Nytt rele får du hos nærmeste VW forhandler :)

Ta en tur innom en hugger å se om du kan finne ECM og bensinpumperele der, disse er kjekke å ha liggende i hanskerommet uansett.

Releene skiller ikke mellom en tur på supern eller langtur til Sverige når de først havarerer ;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjente på releene når den stoppet i dag og noen av de var varme, nærmere bestemt nr. 30 og 167 som B.T.i foreslo. Nr. 18 var og litt varmt. Nå vet ikke jeg hva som er normalt, om de skal være helt kalde eller litt varme. Unormalt varmt rele, vil det si at det er skikkelig glovarmt? Var ikke noe problem å holde fingrene på noen av de.

 

 

 

Terje

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår