Gå til innhold

Ettermontering av xenon lys på `00 V70

Ranger emnet


Johnny1985

Anbefalte innlegg

Heisann folkens...

 

Lurte på om d var noen her som kan svare meg på om det er mulig å montere et "lovlig" xenon kit på en 2000 modell V70?

 

Og om noen har noen tips til hvilket kit jeg eventuelt skulle velge?

Lysstyrke, Fabrikant etc...

 

Lurer på nesten det samme selv, men har tenkt på å få tak i orginale lykter fra V70 som er laget for xenon. Fant ett par på Finn til 3500,- Etter det jeg har hørt er det også krav om automatisk høydejustering og lyktespylere og/eller viskere. Så isåfall måtte jeg fått tak i ny fanger eller lignende med integrerte spylere i tillegg til disse lyktene. Og så en ting til, høyde justeringen, hva blir den styrt av? Gyroer i lyktene, egne føler montert på demperne eller hvordan funker det?

(håper det går greit å spørre i samme tråd, passa liksom så bra til det jeg lurte på :P)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg forstår d så kan d vel være like greit å la være.... heller sattse på bil me orginal xenon neste gang....:)

 

Hehe, ja, er vel det det ender opp med :P... Har blitt pappa nå, så bruk av penger på ting og tang til bil har blitt ganske så nedprioritert. Men drømmer må man jo ha...

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Pass påå om du monterer et ekte og godkjent sett på egen hånd.Er godt med volt som genereres vedd brukk av xenon lamper ,da disse krever mye spenning får å tenne,så om du ikke er godt kjent innennnn elktro så overllattt selve påkoblingen till en med erfaring fra å arbeide med xenon.Det er ikke uten grunn at det errr et stort gult klistremerke over hver avv kassene tilll strømforsynga på biler utstyrt med xenonlamper.Styrkennn på selve pære ii aavgitt effekt er vell i dag rundt 35W, menn hvor høy grad aaavv lysstryke og hvilken måleenhet ssom brukes foor styrken er jeg ikke 100% sikker påå ,menn det er enten lux,lumen eller candela så sjanser på at det er lux som er måleenhetennnn for styrken på lyset(3000 lux ?) max ,ja ta det med ei god klype salt det jeg drister meg ut på ang lysstyrkebetegnelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår