Gå til innhold

V70 med 19T Snurre

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om V70 med 19T Snurre

  • Bursdag 03/25/1971

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Selv konstruksjon av Styreenheter til volvo 5syl turbomotorer
  • Modell (eks S4)
    V70 2.0 19T
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Student/Ingeniørgrad ii motorstyringsdiganostik
  • Motor (eks 1.6)
    2..0 T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bytttet turbo fra 13G til 19T,råder og stmpler fra Stennn Parson,letta Veiv,Selvbygget Styreenhet,egen produsert downpipe,racecat dobbelt 3" JT ,K&N insattsfilter,Bredbåndslamda,Selvpreppa automatkasse AW50-42 LE,bremset 356 Hk 478 Nm hos Flisundet
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Hønefoss

V70 med 19T Snurre's Achievements

  1. Pass påå om du monterer et ekte og godkjent sett på egen hånd.Er godt med volt som genereres vedd brukk av xenon lamper ,da disse krever mye spenning får å tenne,så om du ikke er godt kjent innennnn elktro så overllattt selve påkoblingen till en med erfaring fra å arbeide med xenon.Det er ikke uten grunn at det errr et stort gult klistremerke over hver avv kassene tilll strømforsynga på biler utstyrt med xenonlamper.Styrkennn på selve pære ii aavgitt effekt er vell i dag rundt 35W, menn hvor høy grad aaavv lysstryke og hvilken måleenhet ssom brukes foor styrken er jeg ikke 100% sikker påå ,menn det er enten lux,lumen eller candela så sjanser på at det er lux som er måleenhetennnn for styrken på lyset(3000 lux ?) max ,ja ta det med ei god klype salt det jeg drister meg ut på ang lysstyrkebetegnelsen
  2. Fin vogn,god motor(endaa bedre med lett motoroptimering og en liten eksstra bonus på ca 35-40 hk)
  3. Dette er en gjenganger som ofte koster skjorte,men det er skjelden at det er lamdasensor eller LMM som er åsrsaken til at du får opp feilkoden du refferer til.Har du sjekkety at du ikke har en vakumlekasje? På venstre side av motoren sett forfra bak termostathuset ogg under nærmeste innsugsgrenrør sitter det en liten sort gummislange som er vinklet og går innn på inuuget ogg vidre ned till 5Cm fra der innfestinga på inssugssidenn av turboensrør fra lufiltiterboksen er festet til turboen.Denne lille gummislangen morkner etter noen år og gir feilkode somm settes avv lamdasensoren da det er denne som registrerer at du har feill mengde oksygen i avgassene dine.Vet ikke om du har 1 eller 2 lamdasensorer men om du har 1 så har den som eneste oppgave å gii signal til ECU ommm at motoren får overskudd eller underskudd av luft,når ECU ikke klarer å kompensere nok ved å enten forlenge åpningstiden til innsprutsdysene(gjelder der du haar en falsk luft eler vakum feil) og omvendt om du har for lite oksygenn i forhold til drivstoff.Parameterene for tillatte avik er satt relativt grovt og feilen må være tilstede over en periode på alt fra 0-136 sekunder før feilkode settes,men ideelt sett skal du ha et lamda vindu(lamda 1) Dette vinduet err betegnelsen for en optimal blanding og da medfølgende perfektt forbrenning og skal om jeg ikke husker feill liggge l mellom 0.97 til ca 1.03. i verdii som måles med en enkel stav i eksosrøret og leses av på et dignoseapparat eller annennn innrettning som forteller hvor mye oksygeeeen som err i overskudd eller underskudd i forhold til de opgitte tallene ang lamda vindu.,Men og det er mange av dem LMM eller luftmassemåleren din måler kun den mengde luft som passerer gjennom måleren og en luftlekasje etter LMM vil ikke bli registrert av masssemåleren men den økte mengden luft som kommer inn kannn gii degg feill ssommm feks kode for ladetrykket er overskredet,og diganoseapparatene vi bruker sier at det eks vis er feil på lamdasonde,men dette er ofte ikke tilfelle,men det er denne sensoren som registrerer at det er en feil og da kommer den opp som om det er sensoren som har takket for seg.Om du sjekker 15 cm fra luftfilterboksenn og på undersiden av innsugsrøret ned till turboen rett etter nipplen somm den ene av 3 slanger fra ladetrykkssensoren(magnetventilen har enn kort slangebit fra magnetventilen inn poå innsugsrøret der sitter det en nippel til som skal være dekket av en gummiplugg,denne faller oftye av eter noe tid og gir også feilkode som feks lamdasensor.Selve luftmassemåleren kan også vandre utenfor tilatt parameter og sette feil på alt fra seg selv til ladetrykksfeilll og lamdasensor feil.Men er massemåleren gåen vil bilen din gå som ei bøttte møkk og ofte ryke svart som f av eksosenn og i turbomotorer er det ofte at motoren stoper omm massemåleren ryker,men om du napper av kontakten på massemåleren så skalllll moptoren din gå rimlig godt alikevel selv med noe redusert effekt og ujavn gange.Om du så kobler tilllll kontakten og motoren går dårligere så har du feilen din der,men jeg setter en knapp på at du har en vakumm lekasje etter massemåleren. om du har det så løft av minus polen på batteriet i ca 1-5 minutt og koble på igjenn feilkjoden din skal da være slettet fra ECU,men om du har en vakum lekasje vil du få ny feilmelding etter et par minutter ved opptsart kald motor og kanskje rett etter oppstart ved varm motor.Så om det ikke er gjort ,gå over alle slangene i motorrommet som har tilkobling mot innsugsiden.Tar deg en halv times tid å gå over de slangene sommm ofte gir den type feilkode du beskriver.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår