Gå til innhold

Verkstedet byttet clutch, men det var ikke broblemet !

Ranger emnet


FBroy

Anbefalte innlegg

Hei

 

For en tid siden startet bilen min å røyke, ganske kraftig. Så eg fikk den tauet til verksted. Verkstedet fant ut at det var clutchen som var ødelagt og ville bytte denne. Verken eg eller noen andre eg har snakket med kunne forstå at det var clutchen som var ødelagt. Etter som eg stod i ro på en parkeringsplass med min Volvo S40 (som da hadde gått 87 000 km) og hadde clutchen utkoblet når røykingen startet.

 

Vist clutchen var ødelagt så måtte det være noe mer som lå bak at en sånn feil hadde oppstått. Men verkstedet kunne ikke svare på det og ville ikke feilsøke noe mer.

 

Når eg fikk bilen tilbake og regning på 15 000 kr fortsatte bilen å røyke, denne gangen stoppet eg ikke bilen og fikk den tauet til verksted, men fortsatte å kjøre. Det resulterte til at røyking forsvant, men har kommet periodisk tilbake i etter tid.

 

Eg fikk til slutt hevet den opp på løfte bukk for å se om eg selv kunne se noe feil, og ganske riktig ! Olje lekasje på turboen. Dette var tydelig kommet ned på eksossiden = røyk.

 

Utrolig at merkeverkstedet ikke har sett dette !

 

Har eg noe juridisk mot verkstedet, med tanke på at eg har betalt 15 000 kr for ny clutch og den ikke har vært ødelagt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som om det var fustasjopphengsforkoblinga som var gåen!

Kan du ikke dra tilbake og forlange at de tjuvkobler nevnte kobling med 3 meter grønn overledning, samt at de bruker MINST 3kg amboltklang på denne jobben?

Med det samme du er inne synes jeg det er på sin plass at du blir rikelig kompensert i form av ny, frisk blinklysvæske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var dårlig av verkstedet.Vet ikke om noen regler angående dette, men synes du bør ta det opp med verkstedet. Siden det er et merkeverksted vil jeg tro du stiller litt sterkere da dem bør ha peiling på dette!

 

Men hvorfor tok du ikke en sjekk først når du selv var usikker på om clutchen var gåen?

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår