VW-Alex Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Hei :) har lakkert opp et snøscooterpanser, er et prøveprosjekt, førstegangs lakking. Alt gikk fint, klarlakken blei bra utenom at det var litt for mye støv å dårli avtrekk i det lokale jeg brukte. Så har noen støvkorn rundt omkring på denne delen. Hva kan jeg gjøre? La 3 lag med klarlakke, eller 1 lett, 1 medium++ og 1 hel... Tenker på om man kan pusse dette ned med fint fint papir, å så polere opp ?:) Takk for svar på forhånd :D Siter 2011 Skoda Superb 140 4x4 DSG 2013 Ski-Doo Summit XM 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Har lite peiling på sånt, men slenger ut et forslag om å våtslipe og polere opp, evt legge nytt lag med klarlakk hvis du må pusse langt ned. Som sagt, bare et vagt forslag:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soerheim Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 (endret) Siden du har lagt ekstra med klarlakk så skal det nok gå helt fint å våtslipe med fint papir (p1500 og avslutte med p2000) for så å rubbe og polere opp :) Edit: Forsiktig så du ikke sliper igjennom til fargen, da blir det ikke pent ! Endret Desember 6, 2010 av Soerheim Edit Siter Den som har begge beina på jorda, står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-Alex Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Takk Takk :) Va d jeg tenkte.. Men måtte bare høre:) Da skal jeg ta å gjøre dette :D Siter 2011 Skoda Superb 140 4x4 DSG 2013 Ski-Doo Summit XM 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet Desember 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Jeg tror nok ikke du kan belage deg på et absolutt svar fra forumet her. Som det ble sagt så må du passe på å ikke slipe gjennom til fargen. Siden det er umulig å vite akkurat hvor tykke dine tre strøk med klarlakk er, er nok det beste rådet at du må begynne slipinga med 1500 vått og hvis du ikke får resultatet helt flatt uten å gå gjennom, må du legge mer klarlakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-Alex Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 skjønner :) må nåkk bare føle meg frem der:) men greit å vite fremgangsmåten:) Siter 2011 Skoda Superb 140 4x4 DSG 2013 Ski-Doo Summit XM 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg