kontorstol Skrevet Desember 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 Hei, har kjøpt meg en Saab 900i 1992 modell. Før så var det slik at "Fasten belts" kun lyste hvis sjåfør eller passasjer satt i setet uten sikkerhetsbelte på. Men når jeg nå er ute å kjører alene (og har på meg sikkerhetsbelte) lyser fremdeles "Fasten belts", men dette slukker hvis jeg fester sikkerhetsbeltet til passasjersetet. Virker som om det er en sensor eller noe i setet som har hengt seg/blitt ødelagt? Er det noen som har vært borti dette før, eller vet hvordan man kan fikse det? Håper på raskt svar : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runek Skrevet Desember 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2010 ta opp fronten på dash og ta ut pæra : D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kontorstol Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2010 nå fikser jo ikke det problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runek Skrevet Desember 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2010 Det lyser jo ikke, er det ikke det du vil fjerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kontorstol Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2010 nei, jeg vil få den til å fungere riktig igjen. - "Er det noen som har vært borti dette før, eller vet hvordan man kan fikse det?" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Januar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2011 skal være slik. hadde en 9000 før og der var det akkurat slik og det er akkurat slik i mamma sin 9000 også. naboen sin 900 har det også slik. setter du i beltet på både førersiden og pasasjersiden så slukner lyset. skal være slik. Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kontorstol Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2011 synes da at det er merkelig, da det ikke var slik før? og er det ikke mer vanlig at det lyser i 5 sekunder eller noe, også slukker det? har aldri vært borti at det skal lyse hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Januar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2011 ja det er rart. mamma har en 9000 aero og det er samma greia. kompis av pappa som er saabmekaniker (han har jobbet på saabfabrikken) han han sier at det skal være slik. rare greier :S Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lenepostei Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Det skal ikke være sånn. Det er trykk sensitive seter, det vil si at det skal lyse om noen sitter i sete uten belte på. Lyse skal slukke med en gang du tar på deg beltet. Det er sensor i begge setene foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Det stemmer det ja, det sitter en bryterfunksjon i setene foran som sørger for at falske alarmer unngås. Med årene slutter dette ofte å fungere, da setene er utsatt for stor slitasje. Og da er setebeltevarsleren mer plagsom enn nyttig. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg