Gå til innhold

Bilkjøp, kresen og usikker.

Ranger emnet


Storken

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, takk for advarslen _MDS_ :)

 

DRFT-R, slå opp Flex fuel sensor - før du dummer deg mer ut. Resten av det du skriver er jeg fullt klar over, hvorfor må du absolutt ha det med - alle disse tingene er overkommelige.

 

500 nm lavt dreiemoment, jaja - du om det. Jeg vil ihvertfall ikke ha amerikanerdritten din. Bruker sikkert 2,5 liter på mila og sitter på veien som ei vannseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med flex fule er at du må ha 2 separate drivstoffsystemer. 2 tanker 2 pumper dobbelt sett med drivstoffrør etc etc. Da kan du veksle som du sier. Men det er riktig som Robert skriver. Du kan ikke veksle mellom dine ønsker i samme tanken bare med å vri om en bryter. Skal du kjøre flex fule må du ha 2 helt separate drivstoff systemer.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med flex fule er at du må ha 2 separate drivstoffsystemer. 2 tanker 2 pumper dobbelt sett med drivstoffrør etc etc. Da kan du veksle som du sier. Men det er riktig som Robert skriver. Du kan ikke veksle mellom dine ønsker i samme tanken bare med å vri om en bryter. Skal du kjøre flex fule må du ha 2 helt separate drivstoff systemer.

 

Med en flex fuel sensor kan man blande bensin og E85 uten at det er noe krøll. Sensoren sender et signal tilbake til ECUen med etanolinnholdet. Så om jeg fyller 40 liter E85 i 5 liter bensin er det ikke værre enn at Ecuen kompanserer for dette via signalet den får fra sensoren. Om vinteren leverer bensinstasjonene E70, hadde dette i bakhodet da jeg fikk tak i en slik sensor.

 

Litt om systemet, selvfølgelig ikke "plug and play", men du slipper doble alt slik du beskriver. Fikk for øvrig tak i en slik sensor brukt for 60 dollar på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du blander om 5dl vann i 40l bensin?...... du ødlegger drivstoffet FULLSTENDIG! samme er det med E85 og Bensin også. E85 er noe heeeeeelt annet enn hva du tror det er, du kan faktisk ikke bruke vanlige bensinslanger engang på E85, fordi dem vil morkne opp. og legge avleiringer i dyse systemet ditt..

 

ECU'en din legger ikke igjen noe som helst signal. du må switche over selv når du har tanket de forskjelige drivstoffene.. jeg sier bare at du MÅ HELST ikke blande de 2 drivstoffene sammen. såfall må du kjøre tom en helt tom tank med bensin etter blanding. og fylle en til før du kan gasse på for å rense ut e85'en helt!

 

Erik. man trenger ikke dobbelt system. du trenger kun et drivstoff system. som kjøres inline fra ttank/catchtank til dyser så retur.. men det han soppen her ikke skjønner er at du BØR tømme systemet for siste dråpe av forrige drivstoff og bytte filter før du tanker neste stoffet!

 

Det flexfuel grejene du snakker om storken er bare enda en tullete ting du har lest om og du mener vil bli bra!

 

 

det gjør det ikke!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for advarslen _MDS_ :)

 

DRFT-R, slå opp Flex fuel sensor - før du dummer deg mer ut. Resten av det du skriver er jeg fullt klar over, hvorfor må du absolutt ha det med - alle disse tingene er overkommelige.

 

500 nm lavt dreiemoment, jaja - du om det. Jeg vil ihvertfall ikke ha amerikanerdritten din. Bruker sikkert 2,5 liter på mila og sitter på veien som ei vannseng.

 

500nm er lite ja når du kan bryne deg med 1100 ;)

Jeg dummer meg ikke ut, men du gjør. Kjøretøy med flexfuel er akkurat samme dritten som bensin VS Gass. Bilen er mappet for å gå på Bensin, men går du tom så switchenr til gass.. og hva skjer da? bilen går usaklig ræva! fordi det ikke er velraffinert og ikke effekt givende!

 

Akkurat samme er det om du skulle blandet E85 og bensin slik du mener det. bilen din til gå ræva og det er et dårlig sjakktrekk på et kjøretøy som har turbo og trenger høyt oktan innhold!

 

Du skal HELST kjøre map beregnet på det drivstoffet/oktaninnholdet du har på tanken for å sleppe tenningsbank og svidde stempler!

 

Du vet at du kan kjøre Diesel motor med bensin ogsÅ`bare å blande ut en feit mixture av f.eks 20l bensin og 2-3liter totaktsolje så skal du faen meg få dritten til å fyre.. men jeg garanterer ikke at du vil få supereffekt av dette! men som nødløsning er det gullverdt om du ikke har noe annet

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare synd den omtrent blir modda vekk.. kan da ikke være noen som blir støtt av dette. man ber jo nesten om noe sånt når man begynner med en sånn tråd.

 

Det må være mulig å ha normal folkeskikk selv om man strides og synes noe virker tåpelig. Argumentene forsvinner i usakligheter, og faktisk en del som synes det er utrolig useriøst å gå helt av skaftet for å få frem sine poenger.

 

Synd at tråder må nærmest moddes vekk, men kan liksom ikke si at advarsler ikke er gitt og sånne konsekvenser aldri har forekommet tidligere.

 

Back on topic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du blander om 5dl vann i 40l bensin?...... du ødlegger drivstoffet FULLSTENDIG! samme er det med E85 og Bensin også. E85 er noe heeeeeelt annet enn hva du tror det er, du kan faktisk ikke bruke vanlige bensinslanger engang på E85, fordi dem vil morkne opp. og legge avleiringer i dyse systemet ditt..

 

ECU'en din legger ikke igjen noe som helst signal. du må switche over selv når du har tanket de forskjelige drivstoffene.. jeg sier bare at du MÅ HELST ikke blande de 2 drivstoffene sammen. såfall må du kjøre tom en helt tom tank med bensin etter blanding. og fylle en til før du kan gasse på for å rense ut e85'en helt!

 

Erik. man trenger ikke dobbelt system. du trenger kun et drivstoff system. som kjøres inline fra ttank/catchtank til dyser så retur.. men det han soppen her ikke skjønner er at du BØR tømme systemet for siste dråpe av forrige drivstoff og bytte filter før du tanker neste stoffet!

 

Det flexfuel grejene du snakker om storken er bare enda en tullete ting du har lest om og du mener vil bli bra!

 

 

det gjør det ikke!

Nå prater du bare tull. Husk at det finnes bilmodeller som går på begge drivstoffene uten problemer

 

Angående det med slanger og dyser så sier alle at det blir problemer, men jeg har aldri hørt om at noen har fått problemet. 30-40 % E85 på en standard bensinbil er ingen problemer så lenge det ikke er for lave tempraturer

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mondeo..og igjen må du lese hva som blir skrevet! HVILKEN highperformance bil med stor turbo, mye ladetrykk og hk på veiva har du sett som kjører på blanda fuel.. I N G E N !!!

 

du kan få hva som helst til å gå på hva som helst i dag! spm er bare hvor mye effekt tap du vil få! ford focus har i 3 år hatt flexfuel dritten.. samme gjelder vel også saab... så senest for en halv uke siden en peugeot eller hva pokker det var.. og igjen er ikke dette noe som drar skinnet av pølsa-- du skjønner hvor jeg vil hen?

 

ingen som sier at det blir noe problem .. du må ha slanger som tåler alkohol! ergo vanlige bensinslanger morkner opp på svært kort tid. og ettersom E85 forbrenner mye bedre trengs det større mengde på akkurat samme effekt! er 40% tommelregel større dyser! jeg har 850dyser på nissanen min og har maxa dem ut på 405hk/530nm. .. akkurat samme dyser har folk kjørt høyere effekt på. men til gjengjeld har du kaldere motor, lavere ladetrykk og bedre utnyttelse av effekt!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være mulig å ha normal folkeskikk selv om man strides og synes noe virker tåpelig. Argumentene forsvinner i usakligheter, og faktisk en del som synes det er utrolig useriøst å gå helt av skaftet for å få frem sine poenger.

 

Hva skjedde med ytringsfriheten?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår