Gå til innhold

Kjøp av Audi A4

Ranger emnet


lidelol

Anbefalte innlegg

det spørs på vedlikehold. antar clutch er skiftet på denne. er dempere skiftet? forstilling?

bulk i panseret er vel ett fett, du stopper ikke av den grunn. fåes uansett billig på skraphandleren.

syntes 16-17 var en ublu pris på en fint fungerende a4, over 20 iallefall. men her må du finne ut hva som er byttet.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig komfortabel og moderne bil med gode kjøreegenskaper, ser pen ut utenfra og inni.

Preget av mye småfeil, som sentrallås, av og til ABS. Forstillingen har et svakt design og slites mye, syntes bremsene på 1.6'en kunne med fordel ha vært litt større.

Rimelig tørste motorer, egentlig.

 

Rust skjer såklart på disse bilene også. Steder å se opp for er hjulbuer og bunnen på dørene. Ville sett på traversen din også, om den fortsatt lever.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, med den ene forutsetningen at du syntes det er ok å lære deg litt å skru selv.

Man kan ikke få en kul, driftssikker bil med masse space-age teknologi, samtidig til røverkjøpspris.

 

Påberegn litt penger til reperasjoner, så skal det nok gå bra.

 

 

En annen bil jeg ville anbefalt (dog høyere prisklasse) er gode eksemplarer av C-klasse diesel rundt 97mod, (eller E, litt eldre).

Disse går EVIG, og blir kun spist av rust.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar nå:

 

Bilen har den bulken ellers ingenting galt så eg vett om, men det er jo bare å komme å se å prøvekjøre den. Skal godta tilbudet ditt viss du vil ha den. Har hatt bilen i 5 år har skiftet hjullager pluss et drivledd iløpet av di 5 årene pluss eg skiftet battarier ifjor åg regreimen 13. September. Ellers har den aldri sviktet å start en kald vinter. Akkuratt nå er eg på tur mn kommer hjem til over helgen viss du vil finne en dag d passer deg å se på den så er det bare å gi beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har hatt 2 stk a4 en 95mod 1,6 og den eg har no 96mod 1,8TQ.. og 1,6`n va det ikkje noe problem med, ven va rundet 250.000 på telleren og gikk som den skulle og startet altid, 0 rust noen plass (kansje tilfeldighetene?) å ellers en heilt kurant første bil, (sett bort i fra liten motor og trekk fremme :P ), va heller ikkje bytta stag i forstilinga på den de siste åre og ingen slakk når eg solgte den heller :)

er verre med den 1,8TQ eg har, motor messig så føler eg det ryker noe hele tiden, (greit nokk at det er CA. 300hk i den), men forrstilligna er bra enda, og så vidt eg vet så har ikkje forje eiger byttet noe der heller :)

 

er bil mekaniker så vet att forrstillinga på dessa bilene er boss når det ryker, men av og til så er man heldige ;)

 

håpe dette hjalp deg litt :)

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår