Anders-Audi-ABT Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Hei. noen som veit om noen som selger tilpassa instrumentholder (3 hull) til Audi A6 2,5 TDI 1996 mod (Stv) finner ingen som har det ferdig tilpassa:( også, noen som har dumpventil til denne bilen billig? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Hvor mange dieselbiler har du hørt med dumpventil? Det er en grunn til at det er svært få... ;) Husker ikke så veldig mye om det nå, men det er ikke det samme som å sette dump på bensinbiler, for å si det slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 har ikke hørt mange får å si det sånn.. men de sier det blir gankse fet lyd.. så om man kan få tak i en billig en så hvorfor ikke :P vel grunnen er vel fordi fleste folk med diesel biler, er pendle biler. men dette er en ungdomsbil :O :P men er ikke en daff gammel toyota hiace :P er en Audi A6 2,5TDI med 170hk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 (endret) Hvis jeg ikke har missforstått helt, så er dieselbilen så annerledes enn bensin at du faktisk må bygge om ganske mye for å få det til, og når du først har fått det til, er ikke dette helt bra for motoren. Da synes jeg at det er bedre å putte på åpent luftfilter, og muligens fjerne en potte, så får du i hvert fall litt turbo-susing ;) Har ikke testet dette selv, men har litt lyst til å teste det... Har forresten samme bil jeg også, som skal ha 180hk (sa selger i hvert fall... er nok ikke 180, men ikke så fryyktelig langt ifra) Målte et forbruk på 0,44 på en oslotur nå i vinter, må si jeg ble meget imponert :) Endret November 29, 2010 av SierraTyphoon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 ja stemme nok det :) men power filter er ikke helt bra for luftmengdemåleren har jeg hørt, etter som de er av dårlig kvalitet, ikke veit jeg om dette stemmer, så blei ambefalt av han som eide bilen før å heller sette på en dumpventil. mhm ganske bilige biler å kjøre med det ^^ min går vel på rundt 0.50 på mila tror jeg :) er isåfall det de fleste sier ^^ har ikke testa enda :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Stemmer det at noen av filtrene kan ødelegge for lmm, men tror at det er trygt å bruke de tørre filtrene (de som ikke settes inn med olje) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 får litt turbosus på tdien med åpent filter, og fjerner man den bakre demperen så er det en del turbolyd å hente der også, har de som har kjørt bak meg sagt :p Og dette var på en original 140 hk AEL Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 ok ^^ takk for svarene:) men åssen er det biltema powerfiltere? har det på nå :P bare noe dritt? eller bruke jeg kanskje kjøpe et fra torshov? har ikke sett det in i olje ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Kjørte med biltema på min mener jeg :p funka det.. Men husker ikke hvor lenge jeg kjørte med det :p Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Biltema har holder for å montere i A-stolpen.. Har holder der på min A6.. :) Dumpventil er ganske simpelt å montere forresten.. Men du trenger en spes dumpventil.. Som blir styrt elektrisk, siden gass-pedalen er elektrisk på disse, må du koble dumpen inn på gass-pedal-ledningen:) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 åja takk ^^ dekker den holderen mye heller? har den 2x holderen fra biltema fra før av ^^ (følgte med bilen) men tenkte mer på en som var tilpassa sånn at den blei finere litsom ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg