vegard19 Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Hei Har hatt et problem med at bilen min ruser seg mellom 1200-1300 omr. dette har bare blitt værre og værre.. går fint ann og kjøre den, men andre ganger så må jeg stoppe bilen helt også starte den etter 2-3 min også er den fine igjen og går på 700 omr.. også når jeg kjører og skal gire for vær gang så ruser den seg enda mere, nesten som at gassen henger seg, samme skjer om jeg trykker litt på gassen når den står på tomgang så ruser den seg i 1-2 sek også går den ned igjen på turtallet.. den er i tilegg til dette litt tungstartet også. bruker ca 1-2 sek også starter den.. vet ikke om dette kan ha noe med samme symptomene over å gjøre? har søkt litt rundt på nettet og funnet noe av samme symptomene. men lurer på om noen har noe erfaring eller tips å komme med , hva dette kan være? :/ mvh Vegard Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 1. Tomgangsventil. Det er ventil N71 (om jeg ikke tar helt feil i farten) som ikke er helt frisk, og bruker for lang tid til å stille seg inn eller ikke stiller seg inn i det hele tatt. Easy midlertidig fix: Ta ut tomgangsventilen, den er sitter her: http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=iman Den ser ikke helt lik ut på din bil, men er festet med en middels 4-5-6 mm sekskant. Ta av ledningen, og skru ut ventilen. Skru den utover noen 0,5cm, med en tang, den kan være hard å vri. Sett den inn, og skru på bilen men sett IKKE tilbake ledningen. Start motoren, sjekk turtallet. Er det fortsatt for høyt, dra den ut mer. ER det nå for lavt, skru den inn. Når du er fornøyd lar du ventilen være frakoblet (kobler du den til er du back@square zero). Med tiden, besøk skroten for en ny en. 2. Nye tennplugger vil jeg tro fikser problemet, gjorde det på min. Jeg bruke 5-10 sek på å starte! Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Ser faktisk her at det kan hende den ikke er defekt, men at det har vært flatt batteri eller batteriet har vært koblet fra, og den må justeres. Vag-com fikser biffen! Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Hadde samme probleme jeg å,men skiftet temp måleren(den som gir signal til motor styringen) å da vart d greit:) Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 (endret) Takk for hjelpen Hitman :) men hva har tempmåleren med dette å gjøre? hmmm kan ikke skjønne at det skal påvirke motoren med disse symptomene?.. Men er du usikker på om det som kan være feilen, som du har nevnt over "Hitman" ? Endret November 27, 2010 av vegard19 Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Jepp, hadde samme saken selv nettopp som jeg drøyde med å fikse, og enda verre når man har automat som blir påvirket av turtallet og mer torque = masse kryping og nøkking ved giring. Fikset det i garasjen i går med Vag-Com :) Har tidligere gjort det ved å skru ut tomgangsventilen manuelt også. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 ja så du kan bare gjøre det via vag-com? er hjernen som styrer dette da eller? kjøpte den billige vag-com kabelen til bilen min men funker ikke så klart.. :( må vel får verksted til å gjøre dette da??.. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Jeg har også billig-vagcom kabel, funker fett det :D Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 okei noen som er heldige her:P du vet ikke hva som kan være feilen til at ikke min vag-com fungerer ? :p Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Hva som er feil kommer vel gjerne av feilmeldingen du får når du forsøker å koble til :P Og den har du ikke opplyst ;) Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 ja men har prøvd med en anen pc også.. men fungerer ikke da heller.. kommer opp status: ok interface: not found.. opplevd detter? hehe.. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 denne kommer vel om du ikke har på tenningen i bilen om jeg ikke husker feil ;) For å bruke Vag com må du sette nøkkelen til ACC (hakket før du starter bilen, lysene skrur seg på og alle varsellamper blinker), og så teste connection under setup/settings. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 ja men det har jeg prøvd.. men fortsatt samme feilmelding.. også lyser dioden på diagnosekabelen.. men ingen respons ?? hmmm Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 (endret) For å bli kvitt tomgangsproblemene -> reset ECU ved å koble fra batteriet i 5 min. Problemet oppstår ofte når motorstyreenheten opplever spenningsfall i startøyeblikket, f.eks hvis lysene har stått på og tappet batteriet etc. Eventuelt ved slitent batteri. Når skiftet du batteri sist? Er ladespenningen høy nok? Bør være 14 volt. Hvis ikke bytt laderegulator. Sitter på dynamoen. PS. Har hatt dette problemet en rekke ganger og aldri trengt å bruke vag-com for å fikse det. Endret November 28, 2010 av dynasty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Takk for hjelpen dynasty :) ja batteriet har tappet seg ut noen ganger før men lader på 14 volt, så det er ikke noe problem.. men da prøver jeg å koble fra batteriet i 5 min.. håper dette hjelper :) Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg