Gå til innhold

Et par drivlinjespørsmål


omegadti

Anbefalte innlegg

har akkurat kjøpt en 190e avantgarde som originalt var en 1.8 men nå er det montert en 2.3 8v som er nyoverhalt.

 

ut fra turtallet 3000rpm v/100 km/t ser jeg for meg at den enda har utvekslinga fra 1.8, er det slik som på 124 at automatkassen er den samme utvekslinga mens forskjellen ligger i diffen bak?

 

kan jeg hente diff/klokke fra en 124 uten videre problemer eller tilpassinger?

 

det akser no jævlig nå men vil heller ha en mere normal utveksling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig helt enig i at turtall på 3000 ved 100km/t ikke er unormalt, må nesten opp på sekserutveksling eller diesel for å få det betraktelig ned.

Det er en bensinmotor som liker det du greier å gi den av turtall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du fysiske forskjeller på selve lokket nå? og vil det si at jeg ikke kan bruke deler fra en 124?

 

hadde gear og diffen fra en 2.3 16v på min gamle w124, men var ikke jeg som monterte det :(

 

om eg forsto det riktigt og som eg tor og har hørt så er de som einar sier at det kunn er bak lokket(bakre innfestnign på diffen) som er forsjellig, men det bruker du bare fra 190`n og da skal det passe :) er nesten(les NESTEN) helt sikker på att det er samme størrelse og bredde på diffene :)

 

håper du ble litt klokere av inlegget mitt :)

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, hjalp godt på det ;) må det shimses på nytt eller kan man bare flytte det rett over tro? takker for alle gode svar hittils.

 

er vel ikke uvanlig med en slik utveksling, har en kompis som har en 2.3sport og den akser jeg lett fra, men når vi bikker 160 begynner det å helle andre veien fordi han har lengre utveksling:)

 

har hatt 124 før og bygd om til asd, den prosessen gidder jeg absolutt ikke en gang til, diffbrems er mye enklere og mer solid ;)

 

gidder heller ikke å bygge om til manuell da jeg faktisk liker automaten til mercedes og syns dem suger på manuell, den eneste gode manuellkassen jeg har prøvd i mercedes er getragen fra 16v.

ellers er det grøtrøring og lite definerbare skiller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokket bakerst er forskjellig, bakre feste, dette er bare å skifte, så er det forskjeller på mellomakselflenser og evt. drivakselmedbringere.

 

190E1.8 har 3.46:1 utveksling, mens 2.3 har 3.27:1, dette med automat.

det vil tilsi litt mere toppfart på 2.3.

 

2.3 16 har eneten 3.27:1 eller 3.07:1

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår