Danielsm Skrevet November 20, 2010 Rapporter Share Skrevet November 20, 2010 (endret) bil: Opel Omega B2 2.2 16v 145 hk 2001 sp1: er det dumt å sette på åpent luftfilter rett ut fra luftmengdemåleren? får den for mye/lite luft da? blir luftmengdemåleren gal da? bruker den mere bensin med open air? hviss ikke dette er lurt. hvor får jeg kjøpt et nytt luftfilter som passer i luftfilterboksen, har sett at det finnes luftfilter som gir 5-7 % mere effekt? link og svar mottaes med takk sp2: hvor ofte burde man skifte bensinfilter? Endret November 20, 2010 av Danielsm Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Det att ett luftfilter gir økt effekt er bare bullshit. Noen biler er ikke så forbanna glad i åpne filter. Passer ikke folk etter filtra sine å renser og smører de inn igjen regelmessig nok blir filteret tørt å slipper inn mye støvpartikler og dritt. Biler med luftmasse måler kan da få problemer, de med luftmengde måler er det sjelden en merker noe på. Så jeg har brukt kjøpe innsatsfilter jeg. Google K&N eller Green innsatsfilter så finner du nok en forhandler. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg