Gå til innhold

subaru 1,8 - varmeapperatet har sluttet å virke (vifta).

Ranger emnet


arki1

Anbefalte innlegg

Er eier av en 93 mod legacy som går som en klokke men jeg har ett problem:varmeapperatet har sluttet å virke(vifta).Det begynte i sommer att den sluttet å virke, men slo jeg døra litt hardt igjen så starten den igjen.Så blei det litt vanskeligere så da måtte jeg smelle panseret hardt igjen så startet den,dette høres sikkert skikkelig teit ut, men sånn hvar det og nå virker den ikke mere(har ikke mere å slenge igjen)Har demontert dashbordet for å komme til har også skiftet kontrollen til vifta uten att dette virket.Det jeg legger merke til er att det ikke er noe strøm fra vifte velgeren,jeg veit ikke hvordan dette skal være men det er litt merkelig.Og jeg finner ikke ledningene som går til viftemotoren,hvis man må demontere hele kappa rundt vifta for å komme til, ja da gir jeg opp.Det må da finnes en lett måte å skifte vifte motoren?Håper noen kan hjelpe meg med dette for jeg har ikke lyst til å kvitte meg med bilen,men det gjør jeg hvis ikke jeg kan få noe hjelp her!!! så hjeeelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på en 1800 fra 1984. Det som sannsynligvis er problemet er at børstene dine er utslitt. Sannsynligvis vil du få liv i den en kortere periode ved å banke forsiktig bak på motorenheten.

 

Kan ikke huske helt hvordan jeg plukket ut vifta før jeg sendte en 1991 modell Legacy på skrot, men noe i bakhodet sier at det var ikke så avansert å få den ut, mulig noen med bedre husk korrigerer meg, for jeg veksler kanskje litt mellom Legacy og 1800 i tankene nå.

Tror du skal ha ut hele den svarte boksen vifta sitter i, ledningene, grønn og rød, går inn fra høyre side. Tror det er 3 eller fire skruer som holder den på plass.

Å få den ut fra kappa er ihvertfall ikke vanskelig, det er 3 skruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår