Gå til innhold

angrerett på bilkjøp??

Ranger emnet


kjellcorp

Anbefalte innlegg

kjøpte bil på onsdagen som var. bilen fungerte bra i de 5 minuttene prøvde den. og så ikke så ille ut, noen ting kom han med, som litt av eksosanlegget manglet og at viften blåste dårlig. så ikke det som noe problem. så jeg kjøpte den. ¨

 

på vei hjem så gikk ALT av lys. fikk ikke fikset det, og har enda ikke funnet helt ut av det. har byttet sikringer, rele koblet om litt etter de har byttet motor og koblet om alt i hytt å pine. vifta blåser som bare den, men den blåste ikke varmt, men det er jo fikset nå, det er også eksos anlegget. Men, 3 giret på girkassa røyk jo selvfølgelig nå i går. og viser seg at den er meget slitt.

det med lys og lignende kommer jo av alt tulle de har koblet der, og ingen av blinklysene på H.side fungere heller og ikke rygge lyset. han sa også at gasseren var stilt litt på pga dårlig rotor,men den er bra den. Rett å slett hele tenningen som er dårlig på den. og er ikke helt bra enda heler.

 

vi skreiv kontrakt på at bilen selges som den står. Men viser seg at det masse problemer som han ikke har nevnt. har jo rett å slett blitt lurt. bilen har allerede kostet meg en del også. mener egentlig at den burde blitt solgt som rep objekt egentlig.

 

så hvilke muligheter har jeg for å heve kjøpe her egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du har sett over bilen og prøvekjørt/testet før salg har du ingen angrerett. det er ditt eget ansvar å teste at bilen fungerer som den skal og ikke lager noen uvante ulyder, enten du gjør det selv eller tar den på en tilstandsrapport.

 

hvilken bil er det snakk om og hva betalte du for den?

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare bagateller på en såpass gammelbil, viss det ikke er en rusthaug du har kjøpt, så høres den ikke så ille. Bare få fiksa på ting å gjør det orntlig og ryddig, så har du en ganske kul bil vil jeg si =)

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dett er kjempe kjedelig men du må jo ta bilholdet med en klype salt når du kjøper en bruks veteren til 15.000kr..

 

Med mindre selger skrøt av at bilen har vært totalrestaurert må man jo legge til grunn at 37 år på norske veier gjør sitt...

 

Uansett, selv om det her ikke er snakk om mye penger kjenner jeg folk som har med hell gått til forbrukerområdet og klaget. Hvis selger med hensikt ikke har opplyst alt han kjente til så har man alltid en sak, skal dog være litt spesielle omstendigheter for og "lovlig" kreve selger tilbake betaling av en sum. Her på en 37år gammel bruksveteran til 15.000 trur jeg du sliter.

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår