Gå til innhold

j_loftaas: Merc 190 3L Diesel "drifter" (delvis på gang etter mye omm og menn!)

Ranger emnet


j_loftaas

Anbefalte innlegg

fortsatt lite konstruktivt som er gjort, men har muligens en kammerat som kan bøye bur til meg så det blir på bjynt :)

 

ellers er det vell bare nissan det har gått i så vi får den klar til drifte sesongen bjynner :)

 

har fått ut alt bak dash

DSC00087.jpg

 

fant tilfeldigvis en Babbe fanger i garasjen som måtte prøve monterest :D

DSC00097.jpg

DSC00096.jpg

DSC00095.jpg

(jadå, det er luft under fangeren, er bare litt lite luft i hjula :P )

 

og selv med 17" hjul kan en jo si at bilen er passe lav :D

DSC00100.jpg

 

ellers så har årets første sett med dekk gått opp i røyk i dag, vell og merke i garasjen, da en ikkje kommer ut der i fra.. men sånn går det når noen kommer innom.. og spør: "går merca?" "jada, bare se no :) ".. "spinner den og??", "ehm jaudå :D " :P

 

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell, lite skjedd da det har vert is kjøring på sigdal i helga :) men sånn generell oppdatering fra garasjen: 200sx får 300ZX Z31 maskine isteden for 2.2L 20VT maskine, merca må eg få tak i radiator og div. småting til.. og har kansje kjøpt meg enda en audi A4 (prosjekt) :P audien blir da plukka siden eg treng motoren i backup til quattro`n (1,8T), og karosseriet får muligens den 2.2L, bur og skubb på bare bakhjula(vinter bil prosjekt) :) meeeen, dette er bare mye ide`r som surrer, men noe må gjørest :D :P

 

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
ekje da på tie å lufta merc'n no?? begynne jo å nerma seg tørr asfalt på solen!

 

hehe, jau, da e jo egentli da då... meeen, får nokk ikkje sjå møkje lys dinna bilen :)

 

Ett spørsmål; Var det mye jobb og bygge om fra bensin til diesel?

 

vell, nei :) men de kan kansje bli litt verre om du ska gjøre alt skjikligt :P da eg ikkje har noe el. nett i bilen så alt eg enkelt kobla opp på div brytere :) men ellers så va jo jobben i seg sjøl enkel.. bare og sleppe nedi motoren og fylle diesel på tanken :D :P

 

 

uten om det så blir nokk bilen bossa om ikkje lenge og motoren solgt, da eg ikkje orka så mye rust sveising så eg har funnet rundtom siden bilen er ramme skjeiv i utgangs punget :)

 

MEN! kommer sterkere igjen med 24v maskine og bedre kaross når pengane e i box igjen :D

 

 

jim

Endret av j_loftaas

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jau, da e jo egentli da då... meeen, får nokk ikkje sjå møkje lys dinna bilen :)

 

 

 

 

MEN! kommer sterkere igjen med 24v maskine og bedre kaross når pengane e i box igjen :D

 

 

jim

 

 

Han har godt av ein 10 min med frisk luft no på kalde vårparten ;) Kortid e da mulig å finna audien ette vegen atte då?

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sjønte det, va derfor eg skrev diesel :P kan jo ikkje gå vekk i fra den orginale planen med diesel :D bare oppgradere til flere ventiler :D

lutre på 320cdi og... men for mye elektronikk... så blir vanlig 300-24v diesel

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sjønte det, va derfor eg skrev diesel :P kan jo ikkje gå vekk i fra den orginale planen med diesel :D bare oppgradere til flere ventiler :D

lutre på 320cdi og... men for mye elektronikk... så blir vanlig 300-24v diesel

 

jim

 

Det er jo en god motor det da :D Blir det W124 neste gang, eller skal du fortsette med W201?

MVH

Christian RIbe

 

Mercedes-Benz 1222 NG `85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår