Gå til innhold

Spørsmål om bil, trim, Daniel Wall sine biler , topper, forskjell på b23 og b230++

Ranger emnet


volvo kjørar

Anbefalte innlegg

hallo:)

 

spørsmål 1: er 245 nåke i bilcross? eller e sedan bedre? kan tenka meg de blir meir vekt på bakhjula på 245?:)

 

spørsmål 2: kva er førskjell på steg 1, steg 2, og steg 3 topp?:)

 

spørsmål 3: nåken så veit kva Daniel Wall har gjort med bilen/bilane sine?:)

 

spørmål 4: (bil på veien) ka trim må/bør eg ha for å passera 200hk, uten turbo?:)

 

og ka e forskjell på b23 og b230, ser på ein tabell å der har dei ulike stempelfjører og rådelager. forskjell med veiva?

mange takk for svar:)

Endret av volvo kjørar

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hallo:)

 

spørsmål 1: er 245 nåke i bilcross? eller e sedan bedre? kan tenka meg de blir meir vekt på bakhjula på 245?:)

 

spørsmål 2: kva er førskjell på steg 1, steg 2, og steg 3 topp?:)

 

spørsmål 3: nåken så veit kva Daniel Wall har gjort med bilen/bilane sine?:)

 

spørmål 4: (bil på veien) ka trim må/bør eg ha for å passera 200hk, uten turbo?:)

 

og ka e forskjell på b23 og b230, ser på ein tabell å der har dei ulike stempelfjører og rådelager. forskjell med veiva?

mange takk for svar:)

245er bra bil i bilcross bare du har motor til det, di er sykt start raske når du vinkler bak akslingen og har vekten. steg 3 topp er en Værsting topp noe av det grommeste du får for 5500 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svara:) ingen som vet ka daniel wall har gjort med bilene sine?

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Daniel wall kjører standar bunndel, porta / plana topp å gromm kamm. og som regel alltid dobble 48 webere, grenrør og 2,5" eksos, letta svinghjul. han kjører med meget høy komp så motorene han bruker er ikke spesielt holdbare. bilene er letta det som går, han vrir ene ringen på framm fjærene så de blir lengre, fjærner krengstaget framm å setter på ekstra dempere. bak kapper han fjærene litt å har ca 150 kg ballast. skal se om det står noe på kammene han bruker når toppen skal av

94` Transporter 96` omega

2 stk volvo 240 bilcross biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift jeg fikk av Ståle Grinden på vinkling av bakaksel: Kapp momentstagene 2.5cm og flytt festene for bruene ned ca 4cm med f.eks flattjern etc. Har hatt bilcrossbiler med vinkla aksel og med 4-link. 4-link er ikke gjort i ei håndvending å få til, og blir det ikke riktig gjort så gir det sjelden bra resultat. Mye vinkler som skal stemme.

Men, når jeg kjørte med vinkla aksel så satt den som ett skudd i starten.

Bygger en Volvo 142 RCN nå, og den skal jeg vinkle akslingen på. Enkel og billig patent som funker langt bedre enn hjemmelaga 4-link om man bygger etter prøv/feil-metoden.. :yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

ar racing: eg kjører volvo eg;)

 

superfloow: tusen takk for svaret, bra svar!:)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Oppskrift jeg fikk av Ståle Grinden på vinkling av bakaksel: Kapp momentstagene 2.5cm og flytt festene for bruene ned ca 4cm med f.eks flattjern etc. Har hatt bilcrossbiler med vinkla aksel og med 4-link. 4-link er ikke gjort i ei håndvending å få til' date=' og blir det ikke riktig gjort så gir det sjelden bra resultat. Mye vinkler som skal stemme.

Men, når jeg kjørte med vinkla aksel så satt den som ett skudd i starten.

Bygger en Volvo 142 RCN nå, og den skal jeg vinkle akslingen på. Enkel og billig patent som funker langt bedre enn hjemmelaga 4-link om man bygger etter prøv/feil-metoden.. :yodude:[/quote']

 

 

ka så jere at du får bedre startar? vil akslingen ha nåkelunde meir vater i heile dempinga enn orginalt, slik som på ekte fourlink?

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
du har gjort det feil, du må flytte ned bærearmene 4cm samt du har kappa momentstagene 3cm

 

har du prøvd det? er bare å sveise på flattjern å bore hol det i forskjellige størrelser, så finn eg det fort ut :D så kan eg og lage meg til med ein gjengestang i momentstagene, slik at eg kan stille på dei :D

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår