qutix Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Hallaisn. Jeg har fått litt problemer med VW GOLF(3) H X O 1995, bilen "dauer" av etter jeg starter den opp. Den dauer også av når jeg trykker inn kløtsjen når æ kjøre, dvs at den daue av på den står på tomgang. Nån som vet ka det kan være? Probleme dukka opp etter jeg etterfylte olje og kjølevæska... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 fylt formye olje da?, kjekk om du har gåen topp pakning, Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Neida, peila nettop olja, etterfylte litt. Toppakningen gåen? Hvordan finner man det ut? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 olje i kjølevæsken eller kjølevæske i oljen Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Ok. Kjørte bilen uten noe store problema i ste, bare at den bakker litt "tungt". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 kan det være motorolje tykkelse elns? Leste litt rundt her på forumet, og noen som sa at det kan være motorolje tykkelse, og noe med kulda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Etter at du etterfylte olje? Har du husket å sette på oljepåfyllingslokket? Ellers, se etter mulig vakumlekkasje, spesielt slangen til bremsekraftforsterker, og gummien under "forgasseren" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 Fant ett lite sprekk i gummi røret under forgasseren.. brukte silikon for å tette, og strammet til gass vaieren, så fungerte den mye bedre. Har også det med med at når jeg starter motoren i kulda, så starter den så vidt og bare olje lyset lyser og så slukker motoren igjen.. any ideas ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 15, 2010 Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 Fant ett lite sprekk i gummi røret under forgasseren.. brukte silikon for å tette, og strammet til gass vaieren, så fungerte den mye bedre. Har også det med med at når jeg starter motoren i kulda, så starter den så vidt og bare olje lyset lyser og så slukker motoren igjen.. any ideas ? Silikon? Og hva skjer når det sprekker ytterligere på flensen? Jo, da drar motoren inn silikongurgasen du har klint utover nå. Bytt hele pakningsflensen, er ikke store jobben. Det andre problemet ditt kan være lite strøm på batteriet, kondens, mangelfullt tenningsanlegg e.l. Når ble det sist foretatt noen form for service på denne motoren? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet November 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 Hei. Har ikke tatt noe service enda på bilen. Tenkte å ta bytte det meste etter neste lønning. Ka det koster for ett nytt flens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 18, 2010 Rapporter Share Skrevet November 18, 2010 hei. Har ikke tatt noe service enda på bilen. Tenkte å ta bytte det meste etter neste lønning. Ka det koster for ett nytt flens? 1-300.- Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet November 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2010 Får man kjøpt det på biltema? eller må man bestille det? også lurte jeg på: Kjøpte en pioneer cd spiller fra en kompis, men den mangler kabelen bak spilleren, noen som vet ka kabelen heter? og hvor man får kjøpt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 20, 2010 Rapporter Share Skrevet November 20, 2010 Får man kjøpt det på biltema? eller må man bestille det? Trykk her Ikke tenk på at det står Passat, den passer sålenge motorkoden er lik. også lurte jeg på: Kjøpte en pioneer cd spiller fra en kompis, men den mangler kabelen bak spilleren, noen som vet ka kabelen heter? og hvor man får kjøpt det? Finn navnet på cd-spilleren og forhør deg med en Pioneerforhandler, eller spør kompisen din.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg