siggen87 Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Hei. drev å tuklet i motorromet på min volvo 240 b230 fk mens motor gikk. da kom denne kontakten borti gods, og bilen stoppet momentant. Jeg får nå ikke gnist på tennpluggene, får som ikke start av dette. Dette har jeg feilsøkt. byttet svinghjulssensor. målt 12v inn på den blå ledning inn til coil + har også prøvd en annen tenningsmodul ifra en b230f. får ingen gnist på pluggene. heller ikke noe respons/gnist når jeg tok coil ledning til fordeler imot gods heller. lurer på hva dette kommer av seg? oppsto når jeg kortsluttet kontakten... vi fikk ingen pulserings utslag på voltmeter når vi målte imellom pluss på batteri og minus på coil ved start. Vi prøvde også å bytte hjerne ifra en b230fmen ingen annen forskjell skjedde,, Siter - Volvo 240 90`(b230f +) - Volvo 245 tic 86` (b230fk ++) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siggen87 Skrevet November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 ingen? Siter - Volvo 240 90`(b230f +) - Volvo 245 tic 86` (b230fk ++) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 høres kanskje litt teit ut, meen jeg tok bare av coil ledningen som går til fordeler, og etter det fikk ikke jeg gnist. bytta plugger så funka det :P Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siggen87 Skrevet November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 Idag byttet jeg til en annen coil jeg hadde, en høyeffekts coil ifra biltema,, sånn 4kantet sak. da startet bilen når jeg hadde boost på lading av batteriet(pga flatt) når jeg koblet ifra boost, så stoppet bilen etter 4 sek, koblet på den gamle coil, fikk ikke start, koblet så på den høyeffekts coilen igjen, og da fjusket bilen til litt.. lurer på om den ikke fungerer så bra ilag med den høy effekt, og at alt ordner seg om jeg får i en org coil? eller er det noe annet som er feil? Siter - Volvo 240 90`(b230f +) - Volvo 245 tic 86` (b230fk ++) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet November 14, 2010 Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 Kan da høres veldig som om coilen din har kveldet da, så trur jeg ville beynt med og prøvd og bytte den! Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sheriff-lee Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 jeg har samme problem på min 240 b230k motor, jeg har bytter plugger, tinningsmodul, coil, fordelerlokk, rotor og batteri.. så skal gå gjennom hele det elektriske på den te helga så kan gi tilbake melding på om jeg finner ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_pirat_bodø Skrevet Januar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 Følger spent med på hva du finner ut. Kanskje det er noe av samme probemet jeg har .. http://www.bilforumet.no/200-serien/265120-motorbytte-b21a-vs-b230e-trobbel.html Siter --------------------------------------------- Motorbytte B21A vs. B230E Trøbbel ! http://www.bilforumet.no/200-serien/265120-motorbytte-b21a-vs-b230e-trobbel.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sheriff-lee Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Jeg måtte bytte Tenningsmodulen starta med engang, men fikk feil tenningsmodul førstfor er to forskjellige av dne vettu... da starta den med engang, men hadde den ikke gjort det så kunne det vert fordeler`n som har tatt kvelden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sheriff-lee Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Hvis du har sånn "prøve lampe" så sett den på - på batteri, og på fordeleren sitter det en kontakt som går fra coilen, ta da den "prøve lampa" ned i den kontakten å se om det er strøm der da, det skal være strøm på en av dem ytterste å den i midten skal det komme gnist å bensin pumpa skal begynne å dure litt, men hvis det ikke kommer gnist, bare en kjelden gang når du pirker på den i midten er det modulen du må ha ny, men hvis det ikke er noe strøm der så kan det være fordeleren som er kapputt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
14269 Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 Hva med å sjekke sikringer.....? Hvis det ble en "kort slutning", så bruker det å gå en sikring..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg