Gå til innhold

Kun klikk ved start

Ranger emnet


lotherington

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde på mandag morgen å starte bilen min. Da hadde den stått stille siden fredag. Når jeg forsøkte å vri rundt nøkkelen, hørte jeg bare et klikk og ingen reaksjon.

 

Dette problemet har jeg også hatt en gang tidligere.

 

Da var det en på et verksted på Jessheim som så på den. Etter først å ha gitt bilen opp, prøvde han litt mer. Jeg er litt usikker på hvordan han fikk det til, men til slutt ble det liv i den, og bilen har levd en månedes tid til.

 

Men nå har det altså skjedd igjen. Er det starteren som er ødelagt og må byttes?

 

Jeg innbiler meg at når han på verkstedet fikk den i gang, dro han den på et hvis manuelt i gang ved registerreima. Jeg er såpass lite bilkynding, at jeg ikke kan vite om dette virker helt idiotisk, eller om det kan være noe i det.

 

Hadde vært morsomt om noen kunne opplyst meg, vil ikke skrote bilen enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, kan være defekt, men hvorfor starten den da forrige gang?(og har gått i over en måned siden)

 

2. Mulig.

 

3. Neppe, stått i lader i nesten et døgn.

 

 

Selv om et batteri har stått i en lader vil det ikke si det er i orden.. Tar ikke batteriet imot lading så blir det aldri nok strøm på det til at det fungerer igjen.. ville målt det batteriet med et måleinstrument..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren har mange viklinger (spoler) som er paralellkobla. Når en av disse ryker kan starteren stoppe i en pososjon og ikke komme i gang igjen, men hvis den blir vritt litt rundt vil den virke igjen helt til den stopper der det er brudd. Så slik det høres ut er starteren din gåen, den kjøper du på et huggeri eller evt Mekonomen etc og den byttes på 20 min... Du trenger en 13 mm fastnøkkel...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å få en til å holde nøkkelen i start posisjon mens du gir startreleet også kalt innslaget et par kakk med en hammer. starter bilen da er det garantert innslaget som er defekt.

 

om du skulle trenge det så har jeg startere liggende til 1,6 l motor... :drunk:

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren har mange viklinger (spoler) som er paralellkobla. Når en av disse ryker kan starteren stoppe i en pososjon og ikke komme i gang igjen, men hvis den blir vritt litt rundt vil den virke igjen helt til den stopper der det er brudd. Så slik det høres ut er starteren din gåen, den kjøper du på et huggeri eller evt Mekonomen etc og den byttes på 20 min... Du trenger en 13 mm fastnøkkel...

 

Mekonomen vil jo bare ha 3000 kr for ny starter... da kan jeg vel like gjerne kjøpe ny bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
nå er det girkassa som avgjør typen starter :)

 

men som du sier, passer om hverandre. så lenge det er snakk om 020 girkasse

 

god info. de starterne jeg har har sitti på 4 tr gearkasse på 1,6 motor..

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår