sonjo Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Vi har en VW Caravelle t5 som har fått en lakkskade (skrape), har vært på møller å fått en lakkboks(tube) med en pensel i, har prøvd å brukt denne men det blir ikke bra, blir striper etter penselen. tips til noe annet? -takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Vi har en VW Caravelle t5 som har fått en lakkskade (skrape), har vært på møller å fått en lakkboks(tube) med en pensel i, har prøvd å brukt denne men det blir ikke bra, blir striper etter penselen. tips til noe annet? -takker for svar :) Du vil aldri får det bra med pensling. En svak fargeforskjell kan oppstå så er ikke penseln noe særlig heller. Du kan eventuelt kjøpe til en spesial pensel, det kan fungere eller det du kan gjøre er å svinge innom et lakkverksted å høre hvor mye de skal ha for å sprøyte opp skjermen på nytt. Det heter ikke lakkboks eller (tube). Det heter lakkstift :) Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Det heter ikke lakkboks eller (tube). Det heter lakkstift :) hehe takk for rettingen, fant ikke på noe annet ord for lakkstift:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espento Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 om det er små sår som steinsprut, prøv med en tannpirker :) bare for og legge litt nede i såret, pensling blir aldri optimalt, som regel brukt der folk ikkje ser :) Siter Audi A4 Avant 1999 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 om det er små sår som steinsprut, prøv med en tannpirker :) bare for og legge litt nede i såret, pensling blir aldri optimalt, som regel brukt der folk ikkje ser :) Det er et sår som e i omkrets ca 3-4 cm begge retninger. Lakken er helt borte i såret, har vært der før vi kjøpte bilen, men det er tydelig at de har vært å skrapt i noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet November 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2010 Det er klarlakken som er vanskelig å få fint, tips til hva jeg kan bruke av materiell til å få klarlakken bra? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espento Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Det er klarlakken som er vanskelig å få fint, tips til hva jeg kan bruke av materiell til å få klarlakken bra? :) Var ganske store sår du hadde, som regel bruker jeg tannpirker eller "spikke" enden på en pensel spiss så jeg får dyttet litt nede i såret, men når du skal pense ett soppas stort sår så vil det aldri bli bra, kansje base lakken du legger nedi blir noenlunde grei, men er ganske vanskelig og få det bra på sånne sår som er så store, om du bruker pensel vil du se merker etter penselen som du drar den over, men det spørrs jo litt hvilke krav du stiller som skal ha den bilen, hvordan det skal se ut og hvor det er på bilen, men om du virkelig skal pensle det så ville jeg har brukt en vanlig pensel og dratt den forsiktig over, prøve og få det så jevnt som overhode mulig, hold tunga beint i munnen når du pensler så store sår sier jeg bare :) Siter Audi A4 Avant 1999 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soerheim Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Hørtes ut som et stort sår å pensle på :P Jeg vil anbefale å ikke stryke penselen i såret men heller dyppe penselen i farge for så og klabbe fargen på, litt som når man dekker noe med flytende korrekturlakk :) Lettere å få flekken til å bli mindre synlig da ! Ang klarlakk så kan du jo pensle på tjukt med klarlakk for så og polere når tørt :) MEN med et så stort sår kan jeg garantere at det blir nok ikke så pent :) Siter Den som har begge beina på jorda, står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Var ganske store sår du hadde, som regel bruker jeg tannpirker eller "spikke" enden på en pensel spiss så jeg får dyttet litt nede i såret, men når du skal pense ett soppas stort sår så vil det aldri bli bra, kansje base lakken du legger nedi blir noenlunde grei, men er ganske vanskelig og få det bra på sånne sår som er så store, om du bruker pensel vil du se merker etter penselen som du drar den over, men det spørrs jo litt hvilke krav du stiller som skal ha den bilen, hvordan det skal se ut og hvor det er på bilen, men om du virkelig skal pensle det så ville jeg har brukt en vanlig pensel og dratt den forsiktig over, prøve og få det så jevnt som overhode mulig, hold tunga beint i munnen når du pensler så store sår sier jeg bare :) Hørtes ut som et stort sår å pensle på :P Jeg vil anbefale å ikke stryke penselen i såret men heller dyppe penselen i farge for så og klabbe fargen på, litt som når man dekker noe med flytende korrekturlakk :) Lettere å få flekken til å bli mindre synlig da ! Ang klarlakk så kan du jo pensle på tjukt med klarlakk for så og polere når tørt :) MEN med et så stort sår kan jeg garantere at det blir nok ikke så pent :) Var vel kanskje litt overdrevet men ikke mye, er nok vanskelig å få det bra ja, men siden bilen er så ny og nok så strøken så burde kravene være ganske høy, men er vel ikke så dyrt å få et lakke verksted å lakkere? Men skal se om ikke det går bra å polere det bra men det skjer nok ikke før til våren/sommer:P men takk for svar og tips ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg