Gå til innhold

Startproblemer Audi A4 1.8

Ranger emnet


Allright

Anbefalte innlegg

Har en 1997 Audi A4 1.8 Quattro som jeg plages litt med.

 

Når jeg kjøpte bilen fungerte alt fint, 2mnd etterpå begynte den og tulle når jeg skal starte den.

 

Første som skjedde var at den startet ikke i det hele tatt, fikk grunn innstilt gass spjeldet uten hell.

 

Kjøpte et nytt gass spjeld, uorginalt vell og merke (orginalt koster 5800kr, uorginalt kostet 1200kr). Da startet bilen med en gang, men var ikke frisk. Fikk grunn innstilt det nye uorginale gass spjeldet og alt virket i en hel uke før det bynte på nytt igjen. Nå starter bilen i motsetning til før med det gammle spjeldet, men den er ikke frisk.

 

Det som skjer er at halvparten av gangen jeg starter bilen så starter den som normalt, så har du resten av gangene, vrir på nøkkelen den starter og stopper, starter og stopper osv.

 

Noen ganger tenner den bare litt og får 1000omdr i 1 sek, noen ganger ruser den seg opp til 4000omdr og stopper, det hjelper heller ikke og gi gass, ingen respons på det. Så etter et par 10-15 forsøk kan jeg få start, da reagerer den på gassen når den ruser seg opp slik at jeg kan holde den i live.

 

Når den først har startet går den helt fint, bakker som den skal og ingen problemer.

 

 

Noen som har innspill? Har vært borti lignende ? Kan det være andre ting som forårsaker dette, har jeg hengt meg for mye opp i det gass spjeldet ???

 

Hilsen fortvilt Audi eier...

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår