nismo21 Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Hei idag kjøpte jeg meg en ny forsterker: ADS P2000.5 2800w. Når jeg plugger bassen (Kenwood 12" 1200w) inn i minus å pluss på utgangene, så suger bassen totalt i forhold til den gamle forsterkeren min på 500w Hva er problemet? Noen som har erfaringer med Forsterkeren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Sub-kanalen gir opptil 120 watt RMS i 4 ohm, og selve forsterkeren er i ADS sitt LowEnd-sortiment... så ihvertfall lavere maxvolum var å forvente vil jeg påstå, om din forrige var på 500 watt RMS. http://www.adst.cc/english/product/?id=58 Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 den forrige forsterkeren var på 500watt no med 150rms er ikke helt sikker, Eneste jeg lurer på er om den nye ads forsterkeren klarer å dra bass elementet på 450w rms. pluss må jeg stille på noen instillinger for å få basskvaliteten slik jeg vil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Er ikke så lett å lese seg til hvor mange watt som behøves for å "dra" basselementer. Synes du det spilte for lavt med den gamle forsterkeren, må du naturlig nok skaffe en forsterker som gir mer kraft enn den gamle, ikke mindre. Hvor mange watt den sub'en din er oppgitt til, forteller absolutt null og niks om hvor mange watt den trenger for å spille best mulig eller høyest mulig... du må se på følsomheten til subwooferen når den er ferdigmontert i en kasse. I en lukket kasse vil den nok trenger mer watt inn enn ved en portet kasse, mens den gjerne kan gi bedre lydkvalitet i en lukket kontra en portet, for å nevne standard-regelen. Kan jo godt hende den trenger en forsterker som kan gi et par tusen watt for å spille på det volumnivået du vil ha... hvilken Kenwood-bass er det du har? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet November 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2010 Bass elementet er: Kenwood KFC W3012 Med den gamle forsterkeren spilte bassern utrolig godt, men eneste minus er at den er litt ødelagt så får ikke full ytelse. Men med den nye så hører jeg bassen så vidt det er, men jeg antar det er feil instillinger jeg ikke har stilt på forsterkeren, skal sjekke det ut imorgen når det er lyst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet November 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2010 Jeg fikk stillt inn riktig instillinger på forsterkern, men den var uansett utrolig dårlig, den klarte ikke dra 2 element engang. så blir til at jeg leverer den tilbake å kjøper Boss forsterker på spaceworld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg