svart Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Hei! Har en v50 2004 2diesel som jeg lurer på har en redusert ac kompressor. I sommer så fikk jeg nesten ikke noe kald luft ut av ventilene, så kjørte den inn til service. Hadde bilen inne hos vianor og tok en ac service. Det kom fram at den ikke hadde lekket ut noe kjølemedium så tett var det. Men når jeg hadde startet opp igjen etter påfyllingen begynte det å ryke voldsomt fra fronten av bilen.(lurer på om d kan være varmeveksleren). Men kald luft kom inni bilen og ¨røyken¨gav seg etter en stund. Nå begynner bilen å dugge fort inni om bilen står i ro på tomgang. Men så fort jeg begynner å kjøre, forsvinner duggen. Er det da kompressoren eller viften til varmeveksleren som begynner å ta kveld? Legger og merke til at kompressoren slår seg ofte inn og ut på tomgang. Takker for svar og linker til andre tråder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Få tatt en dagnose, kan jo være en sensor som er dårlig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svart Skrevet November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Takk for svar! Har tatt diagnose, men ikke annet vesentlig enn ett gløderele i følge en på volvo. Kan jo skrive diagnosen her, mulig de har oversett noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Jeg har desverre ikke noe å se på den diagnosen, men har de feilsøkt noe på AC? eller bare feilkoder, det går mest sannsnlig an å lese av og kontrollsjekke masse verdier på den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svart Skrevet November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Nei, de tok bare en avlesing av alle feilene som var i loggen. Var i forbindelse med nullstilling etter service. Tenkte å bytte det releet for så å få lest av igjen. Han er ikke helt god på kaldstart merker jeg. Men uansett, ikke noe jeg kan sjekke manuelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.