Gå til innhold

Skal hellakkere bil - Spørsmål.

Ranger emnet


Go-carter

Anbefalte innlegg

Ja. Da er vel snart tiden kommet for å lakkere Porschen :thumb Iallefall med 5 ukers juleferie, skal det nok bli skikk på den!

 

Driver å planlegger nuh, og skal kjøpe inn komponenter snart.. Da har jeg noen basic spørsmål:

 

1: Den er übercrappy lakkert i lilla. Halvparten av klarlakken har detti av. Regner med at jeg må slipe bort all klarlakken, men resten av lakken trenger jeg vel kun å mattslipe? Den er hvit i bunn, og den skal nå bli hvit igjen.

 

2: Grunning? Er det noe behov for det?

 

3: Burde jeg mattslipe mellom hvert lag lakk? Og er det vits med klarlakk? Kjører el-cheapo metoden med polyueretan-lakken til biltema, og den er jo steinhard når den får herda. Men likevel kjekt med klarlakk kanskje?

 

Noen flere fallgruver? Takk :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mitt forslag er å slipe vekk den lilla fargen. Ihvertfall må du bruke en hvit grunning før toppstrøket, ellers vil det skinne lilla gjennom... Kan jo bli en "kul" perlemoreffekt men jeg ville ikke satset på det.

 

Hvis du velger å ikke slipe ned karosseriet bør du ihvertfall vurdere å slipe helt ned til plasten på støtfangerne, blir det for tykke lag her så sprekker det lett.

 

Biltemalakken vil antagelig være litt vanskeligere å få helt uten appelsinskall (båtlakk er visst sånn), du kan jo vurdere etterpå om du vil slipe overflaten glatt og legge klarlakk utenpå, da kan du jo evt kjøpe billakk for å få det 100%.

 

Jeg har også 928, er litt nysgjerrig på bilen din! Kan du ikke gi litt infor/bilder?

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ville ha mattet ned alt, dermed lagt ny grunning over i farge hvit, spørrs hvilken lakk du skal bruke, velger du en dyr lakk med bra dekk i så kan du drite i og grunne, men jeg villet personlig grunnet selv for beste resultat.

Fangerene burde du slipe til hvit fargen igjen for og ungå tykt lag med lakk, sprekker lett siden det er plastik og er bøylig etc.

 

Pass på at du får slipt godt ned alle kanter med klarlakken der den har flekket av også mattsliper du resten og grunner i hvit farge :)

Audi A4 Avant 1999 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår