Roberto Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Har.. Diverse motorer som trenger noen sykt perverse skuddsikre hiroshimapakninger her.. Tenkte jeg kunne få noen til å lage det, men hva skal man bruke (kobber, stål eller?) og er det noe spesielt å passe på? Hvor tykt bør det være? Det er snakk om blodtrimmede turbomaskiner (og en golf:D) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Fres spor til pianotråd i blokka, og få fatt i en eller annetn forsterket pakning... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Kunne noen forklart det der med pianotråd? Hvordan og hvorfor brukes det? Har hørt det nevnt flere ganger men aldri forstått helt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by SunnyGTi2.0 Kunne noen forklart det der med pianotråd? Hvordan og hvorfor brukes det? Har hørt det nevnt flere ganger men aldri forstått helt :( Man freser et (eller fler) spor i blokka rundt sylindrene, og legger pianotråd i sporet så tråden er litt under halvveis over feks. Når pakningen kommer over vil tråden vil det bli ekstra klem, og det gjør pakningen mer stabil hvis det skulle oppstå detonasjon i sylinderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Glødd kobber egner seg bra. Det er ingen bestemt tykkelse som er perfekt for alle motorer. Hvor tykk pakningen skal være må nødvendigvis avhenge av ønsket kompforhold, avstand fra stempel til topplokk i ØD osv. Vil da også legge til at å senke kompen med å bruke veldig tykk pakning ikke er en spesielt bra metode. Funker selvfølgelig helt fint på prosjekt motorer med moderat ytelse, men siden du skal ha en sykt skuddsikker pakning så regner jeg med at det er ett seriøst bygge med høye effekter i sikte. Derfor bør ikke pakningen være mye tykkere enn org. (På helt hemisfæriske forbrenningsrom uten squish flater gjelder dette ikke.) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Har du tenkt å ha veldig mye tenningsbank og detonasjon siden du må ha så sinnsyke hiroshimapakninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 ja boxer, han tenker vel å kjøre med 10:1, uten IC og masse trykk ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Hvis du ender opp med å bruke kobberpakning...husk å kjør den varm på tomgang første gang etter montering...la den bli kald og så etterdra toppen. Hvis ikke blåser du pakningen right away. Strammet toppakningen på GSXR-turboen til 40 Nm,og etter varmkjøring og avkjøling hadde den satt seg så mye at toppen satt med 8 ( ! ) Nm...så den MÅ etterdras. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Jeg har en turbo her som vi kan putte en T3 inn i,hehe:) Hvor får jeg fatt i glødd kobber, og hva koster det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Turboed1: Er det en tommelfinger regel på hvor mye større "borringa" i toppakningen skal være kontra borringa i blokka? Borringa mi er 4.110" (104,394mm) og alle toppakningene til AMC V8ere har borring på ca 4,25" Syntes det virker som for stor borring så jeg tenkte på å få lagd pakning i kobber jeg også. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Originally posted by VEPSEN Turboed1: Er det en tommelfinger regel på hvor mye større "borringa" i toppakningen skal være kontra borringa i blokka? Borringa mi er 4.110" (104,394mm) og alle toppakningene til AMC V8ere har borring på ca 4,25" Syntes det virker som for stor borring så jeg tenkte på å få lagd pakning i kobber jeg også. Det at toppakningene er noe større, er vel for at det ikke skal være nødvendig med flere typer pakninger etter om man har borret opp eller ikke. Ellers kan jeg ikke forstå at det skal være noen grunn til å ha større dim på pakn i forhold til boring. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 4.25" er jo 107,95mm og borringa mi er 104.394mm er vel litt drøyt dette... Grunnen til at pakninga har så stor borring er at det finnes en AMC åtter med 4.165" borring orginalt så pakninga er mao. One size fits all. Typisk amerikansk. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Originally posted by VEPSEN Turboed1: Er det en tommelfinger regel på hvor mye større "borringa" i toppakningen skal være kontra borringa i blokka? Borringa mi er 4.110" (104,394mm) og alle toppakningene til AMC V8ere har borring på ca 4,25" Syntes det virker som for stor borring så jeg tenkte på å få lagd pakning i kobber jeg også. Er nok ikke det,bortsett ifra på kobberpakninger (har jeg hørt)...er nok som du sier at "One size fits all". Sies at på kobberpakninger skal pakningen ha en ( 1 ) mm større borring enn sylinderen,men er ikke sikker på hvorfor. Har kanskje noe med deformeringa som skjer når den "setter seg" ved første varmkjøring...?? Utover det er det ingen sånne "regler" jeg har hørt om... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.