Gå til innhold

Uheldig på parkeringplass

Ranger emnet


sulzeer

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Søkt meg vil etter erstatningssaker i forbindelse med skader som skjer på parkeringsplasser men uten hell, så søker lykken her om noen har vært borti noe liknende.

 

Slik er hendelsen:

Det er kveld og litt ny snø på bakken. Ikke belyst parkeringsplass.

Rygger ut i S-linje bak mot høyre. I det jeg skal kjøre fremover høre jeg noen lyder forfra. Går ut og ser og til min forferdelse har æ klart å kjøre på en flat betong støtte som holder skilt, men ingen skilt i. Betongstøtten bare står ut i veibanen der man kan kjøre, men litt til siden. Sentral i den flate betongstøtten står det opp et metall rør som man trær nedpå skilt. Det viser seg at dette betongrøret har slått igjennom beskyttelses plasten under motoren, men ingen annen skade en denne. Må jekke opp bilen for å få dratt ut denne støten.

Det skal sies at pga av at jeg rygget ut i s-linje som ved luke parkering hadde jeg ikke hatt sjans å se denne støtten.

Var ingen hjelp å få hos universitetet som eier parkeringsplassen. De kunne angivelig ikke ha ansvar for at slikt kunne ligge ute i veibanen. Skal nevnes at de har flere slike liggende ved enden av parkeringssøylene på siden slik at de kan potensielt kjøres på av andre.

De ville ikke betale noen erstatning. Ble en liten ripe i forskjermen også. Resultatet ser ut til at det blir 7000 kr i egenandel og bonus tap for noe jeg ikke er skyld i og det er råttent. Har ikke hatt takst enda men det er litt avgjørende om jeg benytter av forsikringen i dette tilfellet.

 

Har ikke eieren av parkeringsplassen noe ansvar ved uforsvarlig oppbevaring av gjenstander som ikke brukes og som tydeligvis kan påføre kjøretøy en god del skader??? Og er ikke de erstatningspliktig i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute etter konstruktive svar ikkje "æ vet best svar" uten å vært oppe i situasjonen. Så spar mæ for spydige kommentarer.

Nei det er ikke min skyld at gjenstander som ikke skal være på parkeringsplasser ligger og slenger og havner slik at man ikke ser de når man rygger ut i S-linje. En skal ikke forvente at man skal sjekke rundt bilen sin en 10 meters radius hver gang man skal rygge/kjøre. Betongstøtten etter at jeg rygget ut havnet rett foran bilen der panserert skjulte gjenstanden uten mulighet for oppdage den. Skjønner det ikke er noe problem med små biler som en astra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke eieren av parkeringsplassen noe ansvar ved uforsvarlig oppbevaring av gjenstander som ikke brukes og som tydeligvis kan påføre kjøretøy en god del skader??? Og er ikke de erstatningspliktig i slike tilfeller?

 

Nei.Det kan være plassert der av andre etc og det er du som fører som, ja faktisk, er fører av kjøretøyet som har ansvar!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute etter konstruktive svar ikkje "æ vet best svar" uten å vært oppe i situasjonen. Så spar mæ for spydige kommentarer.

Nei det er ikke min skyld at gjenstander som ikke skal være på parkeringsplasser ligger og slenger og havner slik at man ikke ser de når man rygger ut i S-linje. En skal ikke forvente at man skal sjekke rundt bilen sin en 10 meters radius hver gang man skal rygge/kjøre. Betongstøtten etter at jeg rygget ut havnet rett foran bilen der panserert skjulte gjenstanden uten mulighet for oppdage den. Skjønner det ikke er noe problem med små biler som en astra!

 

Hvis du ikke klarer å håndtere bilen din så får du kjøpe deg en mindre en da.

 

Jo en kan forvente at du vet hva som foregår rundt deg, det er din plikt som bilfører. Hva hvis det var en annen bil du hadde kjørt på? Var det den andre førerens skyld da? Hva hvis det var en barnevogn eller unge på trehjulsykkel, hvem sin skyld er det da? Da skjønner du kanskje hvorfor det forventes at du ser deg for når du kjører bil.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''hvorfor kjøre opel når man kan gå?''

 

 

Dette var den dårligste opel-vitsen jeg noen gang har hørt!

 

lær deg å kjør bil! når du først kjører på noe slikt så skal du holde kjeft om det!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår