shbergum Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 God ettermiddag! Har nå kjøpt meg en Mazda 323 fra 1980. Den er dønn strøken, og den skal tjene som en bruksbil. I denne sammenheng har jeg noen få spørsmål. 1. Hvordan er denne å forsikre? Den skal gjerne ha godt med kjørelengde. Dette er min første bil, jeg blir 18, og har ingen bonus. Lurer på hva slags tips dere har. 2. Noen som har peiling på standarddimensjon på vinterdekk på denne bilen? 3. Hvordan er denne å skaffe deler til dersom det en dag skulle gå så galt? Det var det, men kom gjerne med andre innspill om dere har noe å dele :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Forsikring: Vanlig ansvarsforsikring eller delkasko med den kjørelengden du vil ha. Du trenger ikke veteranforsikring, det blir billig uansett, og årsavgifta slipper du.(med unntak av et par hundrelapper) Vinterdekk: jeg tipper på 155/80-13 eller der omkring. Se vognkort. Ikke gå for brede dekk på vinterhjula, kjør originaldimensjon. Da kommer du best fram. Deler: Det skal være kurant å få tak i slitedeler på mekonomen og slike steder, men karosserideler og slikt kan være vanskeligere. Sikkert mye i utlandet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shbergum Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Takk for svar :) Har du peiling på hvor, nær Kristiansand, jeg kan få tak i vinterdekk i den dimensjonen til en grei penge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 http://hjulius.no/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=7 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg